lukoil-banenr

Renault Clio RS 200 – imagini şi informaţii complete

bodybuilding

Clio RS 200 EDC este cea mai performantă versiune de stradă a noului Clio şi este deja disponibil pentru comandă pe anumite pieţe. Noul Clio RS este oferit doar în compania unei transmisii EDC cu şase trepte. În lista de dotări opţionale găsim elemente precum Pachetul Cup, care include şasiul Cup, jante din aliaj de 18 inch, tapiţerie din piele, sistemul de telemetrie R.S. Monitor 2.0 şi vopseaua galbenă „Sirius”, exclusivă pentru versiunile RS de la Renault.

diselok

Noul Clio RS are un consum mediu declarat de 6.3 litri la sută. Emisiile de CO2 sunt anunţate la 144 grame pe kilometru. Cei de la Renault anunţă un coeficient aerodinamic CdA de 0.71. Modelul francez parcurge 400 de metri cu start de pe loc în 14.6 secunde, iar un kilometru este parcurs în 27.1 secunde. Reprizele de la 80 la 120 km/h din treapta a patra durează doar 4.5 secunde. Unitatea turbo de 1.6 litri dezvoltă 124 CP pe litru, în timp ce vechiul 2.0 aspirat oferea 100 CP pe litru. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 6.7 secunde.

Cei de la Renault pun accent pe faptul că noul Clio RS este, în acelaşi timp, un model Renault Sport veritabil şi un Clio care poate fi docil. Tocmai de aceea, ESP-ul are mai multe moduri de funţionare, iar comportamentul modelului poate fi schimbat prin apăsarea unui buton şi personalizat prin intermediul interfeţei RS Monitor.

Cele trei setări ale comutatorului R.S. Drive sunt: Normal, Sport şi Race. Cel de-al treilea mod este, de departe, cel „hardcore”, unde schimbarea treptelor de viteză este exclusiv manuală, timpul de schimbare este mia mic de 150 milisecunde, funcţia launch control este disponibilă (valabilă şi pentru modul Sport), ESP-ul este dezactivat complet, iar servodirecţia este fermă. Modul de conducere „Normal” include o pedală de acceleraţie mai moale, care răspunde progresiv, motorizarea este mai sileţioasă, transmisia schimbă pe modul comfort, servodirecţia este şi ea mai moale.

Inginerii Renault Sport au introdus un set de amortizoare speciale pentru puntea faţă, care înglobează un set de compensatoare, care oferă rezultate deosebite în materie de performanţă, progresivitate şi comfort, întregul sistem fiind denumit Hydraulic Compression Control. Sistemul de frânare integrează discuri de 320 milimetri pe puntea faţă şi 260 milimetri pe puntea spate. Bara anti-ruliu care echipează puntea spate este cu 10% mai fermă decât cea a lui Clio III RS şi cu 60% mai fermă decât cea a lui Clio IV obişnuit.

În materie de acceleraţie, există o diferenţă de 0.2 secunde între cel două generaţii de Clio RS la sprintul până la 100 km/h, în favoarea modelului nou, iar viteza maximă a acestuia este cu 5 km/h mai mare, respectiv 230 km/h. Modelul a păstrat tracţiunea faţă, dar a renunţat la caroseria cu trei uşi pentru o versiune mai practică, cu cinci uşi. Portbagajul este mai mare cu 12 litri odată cu noua generaţie. Totodată, noua generaţie este mai lungă, mai lată şi cu un ampatament mai mare decât Clio 3 RS.

Comentarii

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentVilner Style
Articolul următorFerrari Enzo WRC