lukoil-banenr

Renault Latitude, varianta franceză a coreeanului Samsung SM5

bodybuilding

diselok

Renault a lansat la Salonul Auto de la Moscova noul Latitude, varianta franceză a coreeanului Samsung SM5. Modelul vine cu un interior axat pe confort şi o gamă de motoare puternice. Aparitia acestui model este mai mult decit evidenta. In Europa prezenta Renault în segmentul D a fost slabă în ultima perioadă, iar Latitude ar trebui să schimbe acest lucru. Actualul Laguna s-a vândut în circa 90.000 de exemplare în 2009, ceea ce reprezintă 50% din ţinta Renault pentru acest model.

Noul Latitude vine cu dimensiuni impunatoare – 4887 mm lungime, 1822 mm lăţime, 1483 mm înălţime. Modelul garantează un spaţiu interior generos pentru cinci adulţi şi un portbagaj de până la 477 de litri. Tinind cont de dimensiunile generoase, Latitude ar trebui sa-l inlocuiasca pe Safrane si nu Laguna, dar producatorul francez a mers pe alta formula.
Modelul se individualizează cu ajutorul grilei cromate, blocurilor optice cu xenon, acoperişului panoramic, acţionat electric, şi luminilor LED posterioare. Interiorul capătă accente de lux datorita inserţiilor cromate, instrumentelor de bord, tapiţeriei care îmbracă scaunele şi levierului schimbătorului de viteze.
În dependenta de pieţele de vanzare, Latitude va adopta şi alte versiuni de motorizare, în marea lor majoritate diesel. Vorbim despre unitatea de 2.0 litri dCi, cu versiunile de putere de 150 şi 175 de cai, dar şi despre vârful de gamă V6 dCI, capabil să ofere 240 de cai putere. Un asemenea bagaj de resurse va livra şi omologul său pe benzină, o unitate V6 de 3.5 litri, deja cunoscută publicului.
Pentru a putea face fata concurentei acerbe din acest segment, Latitude propune publicului o serie de elemente de confort noi, care pot fi regăsite la foarte puţini rivali activi pe această piaţă. Este vorba de o funcţie de masaj pentru scaunul şoferului, care oferă patru moduri de relaxare: constant, intermitent, uşor şi ferm. Efectul rolelor pneumatice va fi benefic pe distanţe lungi sau în situaţii de trafic aglomerat.
Mai mult decât atât, habitaclul lui Latitude beneficiază de un sistem de control al calităţii aerului. Climatizarea pe trei zone permite selectarea temperaturii optime pentru pasageri, asigurând în acelaşi timp un control al compoziţiei aerului introdus în interior, care înlătură mirosurile neplăcute.
Tot la interior, Latitude primeşte un sistem audio cu MP3 Player şi conexiuni auxiliare, sau, în cazul versiunilor de top, o unitate Bose cu 10 difuzoare şi amplificator. Tot în echiparea de top, modelul francez va oferi şi un sistem de navigaţie, integrat în planşa de bord.

Echiparea de siguranţă include 8 airbaguri adaptive, centuri pretensionate, ABS, asistenţă la frânarea de urgenţă şi sistem de control al stabilităţii.
Noul Renault Latitude va fi produs în Coreea de Sud. Asta desi salariaţii Renault din Franţa pregătesc un protest la Salonul Auto de la Paris pentru a-şi manifesta nemulţumirea referitoare la producerea acestui model in alta tara. Modelul de segment D va debuta pe pieţele din Maroc, Algeria, Rusia, Ucraina şi Africa la sfârşitul lunii septembrie. Lansarea pe Bătrânul Continent urmeaza să aibă loc mai târziu, după prezentarea versiunii europene la Salonul Auto de la Paris.

Comentarii