lukoil-banenr

Normele de poluare şi cerinţele tot mai înalte înaintate constructorilor de automobile, au făcut posibil ca fenomenul de downiszing să atingă cote tot mai înalte. Cea mai recentă „victimă” sunt francezii care au anunţat astăzi că lucrează la un nou propulsor pe motorină, în doi cilindri, aspirat de un compresor mecanic dar şi de o turbo-suflantă!

bodybuilding

Dacă în urmă cu câţiva ani, cel mai mic propulsor regăsit sub capota unui automobil de clasă inferioară, era în majoritatea cazurilor unul în patru cilindri, iată că în ziua de astăzi, un astfel de motor este unul suficient de puternic încât să ajungă sub capota SUV-urilor ca Mercedes-Benz sau BMW X5.

diselok

Astfel, compactele trebuie să se aleagă cu ceva şi mai mic iar o soluţie vine de la Renault. Performanţele noului motor în 2 cilindri nu sunt dintre cele mai impresionante însă producătorul susţine că acestea vor creşte considerabil în viitorul apropiat. Totuşi nu e totul chiar atât de rău, unitatea diesel poate livra între 47 şi 68 de cau putere, iar cuplu motor măsoară între 112 şi 145 Nm de cuplu motor, disponibil de la 1.500 de rotaţii pe minut!

Există însă o problemă la mijloc. Motoarele în doi timpi lucrează cu un amestec de motorină și ulei iar acest lucru se traduce prin emisii de CO2 foarte mari. Renault însă, susţine că deja se lucrează și la acest capitol iar în curând vom asista la o revoluție în acest segment. Cel mai probabil, noua motorizare va fi prezentată ca una conceptuală în cadrul salonului elvețian și nu este exclus faptul ca acesta să fie agregat la un motor electric.

Comentarii