lukoil-banenr

Roding Roadster 23

Mica firmă germană Roding Automobile ne va oferi o premieră mondială interesantă la Geneva 2012: exclusivistul Roding Roadster 23, o maşină sport pentru puriştii care apreciază tehnologia şi stilul german.

bodybuilding

diselok

Industria auto germană are mulţi fani, deci nu e de mirare că, din când în când, dă naştere unor nume cvasi-necunoscute, dar care ascund o tehnică de mare performanţă. De această dată, vă facem cunoştinţă cu micul fabricant Roding Automobile, care ne prezintă la Geneva 2012 versiunea finală a primului lor model, Roding Roadster 23.

Un nume foarte simplist dat unei maşini sport care abordează, de asemenea, o temă stilistică foarte simplistă. Dacă vă întrebaţi de la ce vine indicativul „23”, trebuie să ştiţi că nu e vorba de performanţe sau valori ale motorului ori de vreo celebrare a istoriei mărcii. Răspunsul e mult mai simplu: vor fi produse doar 23 de astfel de roadstere.

Nu ştim de ce a fost ales acest număr prim, dar cei interesaţi de Roding Roadster 23 probabil vor fi satisfăcuţi de ceea ce promite maşina. Poate că designul cam „butucănos” ar putea să îi îndepărteze pe unii (deşi, dacă vă place Nissan GT-R, cel mai probabil veţi înţelege liniile brutale ale acestui roadster), dar partea tehnică le va surâde tuturor.

Şi asta deoarece vorbim, în primul rând, de o caroserie din fibră de carbon, ceea ce duce la o masă proprie de numai 950 kg. Apoi motorul plasat central este de origine BMW, fiind vorba de cunoscutul „6 în linie” dotat cu tehnologie turbo şi care dezvoltă o putere maximă de 320 CP, puterea fiind transmisă roţilor spate printr-o cutie manuală cu 6 trepte.

Demarajul maşinuţei se anunţă excelent: doar 3,9 secunde pentru 0-100 km/h, în timp ce repriza 80-120 km/h, în treapta a 5-a, durează 4 secunde. Trenul de rulare este gândit pentru a-i conferi lui Roding Roadster 23 o manevrabilitate excepţională – de exemplu, maşina poate suporta o acceleraţie laterală de 1,4G la 115 km/h.

Pentru ca maşina să fie cât mai controlabilă, este echipată cu un diferenţial cu alunecare limitată Torsen, în timp ce jantele de 18 inch sunt încălţate cu pneuri Toyo semi-slick de 225/40 R 18 pe faţă, respectiv 255/35 R 18 pe spate. Discurile de frână pentru toate cele patru roţi sunt perforate şi au un diametru de 328 mm, asigurând o frânare eficace.

Interesant, oficialii ne anunţă şi consumul mediu al lui Roding Roadster 23: circa 8,2 litri/100 km, în timp ce interiorul minimalist nu duce lipsă de dotări high-tech, cum ar fi sistemul multimedia Alpine, cu monitori tactil de 6,1 inch. Singura necunoscută rămâne, deocamdată, preţul, care va fi aflat la salonul auto elveţian.

Comentarii