lukoil-banenr

Așa cum a fost promis, astăzi au apărut primile imagini oficiale cu cel mai nou model de Rolls-Royce. SUV-ul care pretinde a fi și cel mai luxos vehicul de teren (pardon, cu garda la sol mărită) din lume, a fost botezat în cinstea unui diamant.

Pilot Autoexpert

Cullinan vine de la cel mai mare diamant descoperit vreodată și care acum face parte din colecția de diamante încrustate în coroană regală, British Crown Jewels. Britanicii au vrut astfel să sublinieze atât luxul desăvrâșit al noului model cât și apartenența sa la vițele nobile. Cât este de luxos, de performant și de frumos, vedeți deja în pozele care urmează.

Cât despre model, acesta a apărut ca urmare a numărului mare de cereri din partea clienților fideli brandului și, nu se poziționează drept un SUV, ceea ce am menționat chiar la începutul articolului. De fapt, cei de la Rolls-Royce îl văd ca pe un vehicul de lux, cu garda la sol mărită, capabil să facă față drumurilor cu denivelări și teren accidentat. Deci cum vrei numai nu SUV.

Este construit pe o platformă din aluminiu, cea utilizată și de noul Phantom, iar asta îi permite lui Cullinan să adopte unitatea V12 de 6.75 litri, ce dezvoltă 571 PS (563 CP) și 850 Nm de cuplu motor, disponibili încă de la 1.600 rpm. Fiind un automobil proiectat pentru lux și confort, englezii au lăsat pe ultimul loc performanțele și cifrele legate de accelerare sau viteza maximă, care apropo este limitată electronic la 250 km/h.

Magic Carpet Ride, este un alt nume de reținut atunci când vorbim despre noul Cullinan. Astfel a fost botezată suspensia ajustabilă automat, revizuită și îmbunătățită pentru a face față mai bine provocărilor la care ar putea fi supus SUV-ul (care nu e SUV, ci mai degrabă un LUV, dacă ne gândim la conceptul de Luxury Utility Vehicle). Iar una din provocări este să intre și la apă, unde apropo, Cullinan își poate băga roțile până la o adâncime de 540mm, acesta fiind și cel mai bun rezultat printre vehiculelel de teren de lux.

Că tot veni vorba de cifre, aflați că mașina măsoară 5341 mm în lungime, 2164 mm în lățime, 1835 mm în înălțime și are un ampatament de 3.295 de mm, iar cu toate bunătățurile pe ea ajunge să cântărească 2.660 de kilograme. Cel mai apropiat rival al acestuia (dacă ne gândim că poate exista) este Bentayga, cu 200 mm mai scurt, 166 mm mai scund și cu 303 mm mai puțin spațiu pentru pasageri decât în Rolls.

Lista cu opționale și sisteme de siguranță oferite pe acest model ne-ar lua încă o jumătate de zi să o scrim, dar vă dați seama că nu e mică, din moment ce prețul mașinii începe de la aproximativ 275.000 euro.

Comentarii