lukoil-banenr

Românii nu mai acorda atât de multă atenţie maşinilor diesel, scrie automarket.ro cu trimitere la APIA. În primile zece luni ale anului 2015 acestora le-a revenit o cotă de piaţă de numai 53%, în scădere de la peste 67% în luna ianuarie.

bodybuilding

Maşinile diesel au fost mai mereu preferate de români datorită consumului mai mic, însă cifrele ultimelor luni indică o schimbare a tendinţelor! Potrivit datelor furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), maşinile diesel deţin o cotă de piaţă de 53.3% în primele 10 luni ale anului. Chiar dacă acoperă practic mai mult de jumătate din vânzări, scăderea este una accentuată, în condiţiile în care maşinile diesel aveau 67.4% din piaţa în luna ianuarie şi de 55.3% în primele 10 luni ale anului trecut.

diselok

Printre aceastea, Skoda Octavia rămâne a fi cel mai bine vândut model de import, în timp ce Dacia deţine peste o treime din piaţa de maşini noi comercializate în România (în primele 10 luni), unde Logan-ul rămâne până în prezent cea mai bine vândută maşină. Clasamentul în vânzări arată în felul următor, Skoda Octavia cu 3.298 untiăţi, Dacia Logan 13.379 unităţi, Dacia Duster 5.366 exemplare şi Dacia Sandero 4.926 unităţi.

Tot de la APIA aflăm că România a produs în primele 10 luni ale anului 2015 un total de 328.776 de maşini, dintre care 286.789 sunt marca Dacia, iar alte 41.987 marca Ford. Dintre acestea, 301.580 de unităţi au mers la export, astfel că doar 8% din producţia naţională a fost vândută pe teritoriul ţării, procent similar cu cel de anul trecut.

sursa: automarket.ro

Comentarii