lukoil-banenr

Dacă acum câțiva ani, strategia de dezvoltare a tehnologiilor ecologice de micșorare a poluării mediului ambiant în domeniul auto, viza doar tipurile de propulsie, iată că astăzi aceasta s-a extins! Prima inovație vine de la Mazda care a prezentat de curând noul bioplastic!

bodybuilding

Mazda

diselok

Bioplasticul dezvoltat de către inginerii Mazda este obținut din materiale derivate din plante și limitează utilizarea petrolului iar acest lucru, înseamnă reducerea emisiilor de CO2. Grație optimizării compoziției unui bioplastic maleabil și dur cu aditivi și agenți de colorare a fost creat un material ecologic care va fi folosit pentru componentele de interior și exterior. Acesta va permite companiei sa producă piese la fel de durabile ca și cele din plastic ABS dar care va avea un aspect mai calitativ și un avantaj simţitor în materie de design.

2014-12-10-diagram

Mai mult, bioplasticul poate fi colorat prin tehnologia Dye și nu trebuie vopsit, astfel, se vor reduce și emisiile de compuși organici volatili. Aplicarea acestei tehnologii ofera o nuanță intensă cu un luciu mai pronunțat decât cel obținut prin vopsirea tradițională a plasticului.

Toyota

Toyota nu rămâne în urmă de Mazda, declarând încă din 2007 că are în plan să producă elemente de caroserie din bioplastic derivat din alge marine! Mai mult, din acest tip de materie primă, care pare să fie inepuizabil în apele Japoniei, vor să producă și combustibil! Astăzi, inginerii niponi au reușit să obțină un plastic ecologic capabil să reziste la temperaturi de pînă la 120 de grade celsius!

Ford

Între timp, americanii de la Ford lucrează intens la obținerea unui bioplastic derivat din legume! Ei colaborează cu mai multe companii din domeniul alimentar iar una din ele este Heinz, specializată în producerea ketchup-ului. Astfel, specialiștii Ford, planifică să obțină fibre de plastic din coaja celor 2 mln de tone de roșii prelucrate anual. Plasticul din fibre de coajă de roșii va fi folosit pentru elementele din interior.

095749.7574

095828.7739

Amintim că în 1940 compania Ford a prezentat publicului un concept cu elemente de caroserie derivate din cânepă! Deși materialul obținut era de 10 ori mai dur ca oțelul și a fost foarte apreciat, în industrie, pe scară largă, acesta a fost implimentat abia acum cîțiva ani. Hârtia…

BMW a declarat recent că lucrează intens la crearea tehnologiei care permite fabricarea elementelor caroseriei din hârtie. Germanii au și prezentat o capotă fabricată din materiale compozite și carton! O astfel de capotă este mult mai ușoară decît una din aluminiu dar la fel de rigidă. În plus, în caz de impact cu un pieton, oferă o protecție sporită oamenilor!

101223.13757

Un alt exemplu de folosire al hârtiei vine de la francezi. Compania Peugeot a prezentat recent concept-ul Onyx construit parțial din hârtie iar elementele interiorului au fost obținute din foi de ziar presate!

Bazalt

În 2009 compania EDAG a prezentat conceptual Light Car cu caroserie din bazalt. Mai exact, elementele caroseriei au fost fabricate din materiale compozite întărite cu fibre de bazalt. Constructorul declara că acest material este rigid, mai ușor ca aluminiul și mai ieftin ca fibra de carbon. Totuși, din cauza costurilor ridicate și a dificultăților întâlnite la obținerea unui material calitativ, proiectul a fost abandonat.

După cum vedem, tehnologiile evoluează iar acest lucru ne face să credem că în scurt timp, mașinile nu vor mai folosi petrolul, oțelul și plasticul derivat din petrol.

Comentarii