lukoil-banenr

bodybuilding

Războiul Culturilor

diselok

Alegerea dintre dinamică şi confort poate degenera într-un război al gusturilor şi preferinţelor. Acest război poate apărea atunci când ai de ales între un Porsche Cayman S şi un Mercedes-Benz SLK.
Prima diferenţă („superficială”), pe care am observat-o între aceste doua roadster-e, este de 15 000 de euro, Cayman-ul costând 64 438 euro, iar SLK-ul – 49 986 euro. Totuşi, când achiziţionezi o astfel de maşină, preţul este ultimul detaliu care te interesează. Totuşi, lărgind puţin lista de opţiuni, aceste două roadster-e pot avea un preţ analogic cu suratele SL şi 911. La capitolul performanţe, SLK-ul cedează puţin, oferind o putere de 305 cp, faţă de 320 cp ai Cayman-ului S şi o acceleraţie de 5,5 secunde faţa de 4,7 a Porsche-ului.
Să vedem mai detaliat ce ne oferă aceste două „săgeţi” mecanice.

La design-ul exterior nu putem vorbi de modificări radicale din punct de vedere al imaginii, ci mai degrabă putem folosi un cuvânt preferat de pasionaţii de calculatoare – „update”. Avem acum faruri uşor modificate (acum se asemănă şi mai mult cu cele ale noului 911) şi completate cu LED-uri, avem stopuri redesenate, prevăzute, de asemenea, cu LED-uri, ceea ce scoate maşină în evidenţă, în special noaptea. O schimbare uşoară a suferit şi a linia sportivă a spoiler-ului faţă.

Calitatea materialelor, punctul forte al Cayman-ului
Mercedes-Benz SLK a fost “înnoit”, nu de mult, şi el. Ultima generaţie arată, într-un final, aşa cum trebuia să arate de la bun început – agresiv. Înainte de facelift, din punctul de vedere al designu-ului exterior, Mercedes-Benz SLK era poate cel mai cuminte roadster din segmentul său. Îl comparai cu un BMW Z4, un Audi TT sau un Porsche Boxster şi nu puteai să nu le observi liniile dinamice. Acum, însă, seamănă mult cu un model SLR mai ales când îl priveşti de jos şi închizi puţin ochii, pentru a obţine efectul maxim. În faţă, spoiler-ul în formă de V face toată diferenţa din lume. În spate, există acum un deflector mai serios şi o pereche de evacuări dreptunghiulare mai agresive decât cele de dinainte.
Ajunşi în interior, pot să vă spun că aceste două maşini nu abundă în spaţiu. SLK dispune de scaune mai comode, iar vizibilitatea este ceva mai bună decât în cazul Cayman-ului. Partea din spate a Porsche-ului, lăsată în jos, nu permite să vezi mare lucru, iar deplasarea în marche-arrier ar putea fi o joacă destul de riscantă, în cazul în care roadster-ul nu dispune de park-tronik, care poate fi achiziţionat la un extra-preţ.
Odată ajuns în habitaclul Porsche-ului, nu poţi decât să te bucuri de finisarea impecabilă, mirosul de piele, cu care sunt acoperite atât scaunele cât şi feţele portierelor şi partea superioară a planşei de bord, cât şi de senzaţia că te afli într-un bolid cu cel puţin 500 de cp. Calitatea materialelor din interior şi a asamblării este capitolul care îl avantajează pe Cayman S. Aici trebuie să adăugăm şi portbagajul de 410 litri. Interiorul SLK-ului a trecut printr-o serie de modificări, comenzile geamurilor electrice primind un nou design, la fel ca şi levierul frânei de mână. Acesta din urmă nu este unul dintre cele mai reuşite, fiind mic şi oarecum ciudat. Volanul beneficiază de trei spiţe, dar diametrul lui este cam mare pentru un automobil cu pretenţii sportive. Versiunea AMG dispune de un volan mult mai comod şi mai potrivit pentru un astfel de automobil. Interesant este faptul că SLK-ul este prevăzut cu sistem de fixare a scaunului pentru copii, precum şi cu posibilitatea de deconectare a airbag-ului dreapta.

Suspensiile şi scaunele confortabile avantajează SLK-ul
Chiar dacă nu este un sedan, SLK oferă un confort comparabil cu un Mercedes-Benz în această variantă de caroserie. Poziţia la volan este bună, în plus scaunele oferă un confort sporit, care este peste cel al Cayman-ului. Acesta din urmă este penalizat de suspensiile dure care incomodează destul demult pe drumurile mai puţin calitative şi de jantele de 19 ţoli. Totodată, scaunele ar putea fi puţin jenante pentru cei mai ponderali. Chiar dacă, la un extra preţ, poţi beneficia de scaune sport, tapiţate cu piele şi care oferă un suport lateral potrivit, acestea nu pot să-ţi sustragă atenţia de la izolarea fonică şi de la sunetul motorului care de la 4000 de turaţii devine destul de enervant. Mercedes-benz SLK este mult mai plăcut la viteze mari, iar V6 de sub capotă „cântă” destul de plăcut.

Economia, atu-ul Porsche-ului
Cayman-ul are o nouă cutie de viteze secvenţială cu dublu ambreiaj Porsche-Doppelkupplungsgtriebe sau, ca să nu vă rupeţi cumva limba – PDK, care de fapt reprezintă un concept 2 în 1 – două cutii de viteze unite – una cu treptele 1,3,5,7 şi una cu treptele 2,4,6 – când este cuplată o treaptă, imediat următoarea stă în aşteptare. Ceea ce face Cayman aproape unic este că motorul nu este amplasat nici în faţă, nici în spate, ci central. Graţie transmisiei inteligente, se poate rula confortabil pe autostradă cu un consum de sub 10 litri/100 km, cu o viteză de 120 km/h în treapta a şaptea, la un nivel al turaţiilor de sub 2.000 rpm, dar şi pe super speciale cu turometrul peste 5.000 rpm – când realizezi de fapt că ceea ce conduci este un Porsche. Mai ales când acţionezi modul Sport Plus şi întăreşti suspensia – moment în care acul turometrului nu mai scade sub 5.000 rpm, şi cum apeşi acceleraţia simţi cum maşina „te loveşte” cu un baros gigantic în spate. Cayman-ul atinge bariera de 100 de km/oră în 4,7 secunde. SLK-ul este mai lent cu 0,8 secunde, suficient pentru a-l „taxa”. Cele şapte trepte pot fi comandate în trei moduri: Confort, Sport şi Manual. În versiunea 7G-Tronic Sport, avem pe volan clapete pentru schimbarea manuală a treptelor. Viteza de reacţie este bună, treptele fiind schimbate aproape instantaneu. Însă modul manual nu e niciodată total. Cutia nu te va lăsa să faci prostii, iar dacă exagerezi cu turaţia, va interveni şi va schimba. În plus, în modul automat, un kick-down are nevoie de cam două secunde ca să devină eficient şi să transforme depăşirea pe care ţi-ai dorit-o în realitate. Oricum, în opinia noastră, cutia automată este obligatorie pentru acest model. SLK nu este cu adevărat un roadster pur şi dur. Consumul de combustibil este un alt punct slab al SLK, acesta înregistrând valoarea de 11,2 litri/100 de km.

La capitolul dinamică, SLK 350 rămâne în umbra Cayman-ului
La acest capitol, SLK înregistrează cele mai slabe valori. Este suficient să se remarce faptul, că la manevrabilitate Cayman S este superior cu circa 4 secunde, iar în timpul slalomului are o viteză mai mare cu circa 4 km/oră. Chiar dacă diferenţa de greutate este de aproximativ 100 de kg, în viraje, SLK pare să aibă un surplus de vreo jumătate de tonă. Sistemul de frânare a Cayman-ului S funcţionează mult mai bine decât în cazul SLK-ului, promovându-l spre prima poziţie a podiumului.

Costurile şi garanţia sunt de partea SLK-ului
Preţul de bază, garanţia şi extra-costurile Porsche-ului sunt un dezavantaj în faţa relativ mai ieftinului SLK. Totodată, cei care îşi achiziţionează un Porsche trebuie să ştie că timp de 4 ani acesta se va devaloriză cu aproximativ 30 000 de euro, iar SLK, în acelaşi interval de timp, se va ieftini cu câteva mii.

În concluzie, putem spune că SLK nu este prea mult avantajat de victoriile obţinute la capitolul „costuri şi cheltuieli” şi „confort în mers”. Cei care achiziţionează un roadster, au nevoie de mai multă dinamică şi manevrabilitate, iar acest lucru şi-a spus cuvântul în testul nostru. Astfel, Cayman S însumează 2780 de puncte, faţă de 2738 ale SLK-ului.

Ce culoare i se potriveste mai bine?

[dil dil =65614]

Comentarii