lukoil-banenr

Scandalul „Dieselgate” a lăsat o amprentă nu doar în istoria mărcii Volkswagen, dar şi în industria auto în total. Spunem asta deoarece recent, Uniunea Europeană a votat CREŞTEREA limitei de noxe admise cu până la 110%, adică dublu!

bodybuilding

Acest lucru înseamnă că începând cu luna septembrie a lui 2017, producătorii de automobile nu vor mai fi şantajaţi cu testele de emisii efectuate de companii individuale, având acum temei legali pentru a produce mai multe gaze nocive. În pofida faptului că cele scrise mai sus, ar putea fi catalogate ca o noutate proastă, există şi partea bună a lucrurilor. Europenii au introdus şi condiţia ca testele de emisii nocive să fie efectuate pe şosea, în condiţii reale şi nu simulate în laboratoare!

diselok

Iată că astfel, am putea asista de fapt la o reducere REALĂ a emisiilor nocive, asta chiar dacă la prima vedere ar părea că UE joacă jocul producătorilor de automobile. Decizia de a relaxa limitele de emisii a fost susţinută puternic de ţări ca Germania, Franţa, Spania, dar şi Marea Britanie.

Nemulţumiţi sunt doar asociaţiile pentru protecţia mediului, iar conducătorul uneia dintre acestea, citat de automarket.ro, a mărturisit că „cetăţenii se vor întreba de ce guvernele ajută constructorii auto să păcălească testele de emisii în loc să le ofere aer curat. Această decizie ruşinoasă trebuie respinsă de Parlamentul European. Pentru ţările constructoare de maşini, este ca şi cum Dieselgate nu s-a întâmplat niciodată”, a precizat Greg Archer.

De cealată parte Asociaţia Constructorilor Auto din Europa (ACEA) susţine că pachetul legislativ este unul cu adevărat benefic, şi va contribui la scăderea emisiilor de noxe.

Într-o altă ordine de idei, oxidul de azot, care se emană în aer prin ţevile de eşapament ale automobilelor, poate cauza bronşite, astm sau boli ale cardiovasculare. Potrivit unor studii, doar în Marea Britanie, oxidul de azot este responsabil pentru moartea a 23.500 de oameni anual.

sursa: automarket.ro

Comentarii