lukoil-banenr

SCI HyMod – hibrid gândit de români

Cei care se află în spatele proiectului SCI HyMod sunt trei români: Dan Scarlat (redactor şef Autoshow), designerul Marian Cilibeanu şi inginerul Cristian Ionescu. Aceştia au vrut să ne ofere un automobil cât mai eficient, atât din punct de vedere al caracterului practic, dar şi din punct de vedere al consumului şi emisiilor poluante.

bodybuilding

diselok

Astfel, SCI HyMod este un monovolum cu un aspect modern, chiar futurist, portierele din spate având deschidere inversă, iar designul punând accentul pe detaliile de ordin practic. Vorbim de un monovolum foarte compact, având 4,1 metri lungime şi un ampatament de 2,74 metri. Lăţimea de 1,96 metri permite acomodarea a până la 6 pasageri, câte trei pe fiecare rând de scaune.

Denumirea maşinii, HyMod, ne dă o idee despre tehnologia folosită pentru propulsie. Astfel, HyMod provine de la „Hybrid” şi „Modular”: în partea frontală este plasat un motor electric, având rolul de a pune în mişcare puntea faţă; sub podea, în partea centrală, regăsim un pachet de baterii litiu-ion de 5 kWh; iar în spate poate fi montat, opţional un motor termic, acesta punând în mişcare roţile punţii spate.

În modul strict electric, motorul de 65 CP şi cu un cuplu de 200 Nm permite o viteză maximă de 130 km/h, iarautonomia maximă poate ajunge la 180 km, dacă se optează pentru pachetul „Batery Pack”, care presupune un set de baterii suplimentare, plasate în spate.

Cei care au nevoie de maşină pentru a parcurge trasee lungi pot apela la pachetul „Engine Pack”. Acesta presupune plasarea în partea din spate a unui motor termic de mici dimensiuni – s-a luat ca exemplu motorul Fiat TwinAir. Un astfel de motor termic ar dezvolta 82 CP şi ar fi cuplat la o cutie cu variaţie continuă CVT. Modul de funcţionare ar fi cel valabil pentru orice maşină actuală cu propulsie hibridă.

De menţionat şi preţul estimativ pentru această maşină: în cazul producţiei de serie, SCI HyMod ar urma să coste circa 25.500 euro, fără taxe , utilizând materiale şi soluţii constructive actuale.

Comentarii