lukoil-banenr

 

Siguranţă eco de la Audi cu noul sistem e-tron quattro

bodybuilding

Cu un an în urmă cei de la Audi au prezentat publicului concept car-ul eco Spyder pe sistem e-tron, nu a trecut mult timp şi acum ne sunt prezentate primele detalii tehnice ale acestui sistem la care se lucrează din 2007. Dacă până acum am asociat „quattro” siguranţei pe patru roţi, de acum încolo „e-tron quattro” va fi sinonimul siguranţei ecologice.

diselok

Sistemul de tracţiune integrală quattro asociat cu motoare electrice poate fi numit un sistem de “tracţiune integrală hybrid”. Ce reprezintă acest sistem: combinarea unui motor termic şi a două motoare electrice, asociate cu o cutie de viteză special concepută pentru a deservi transmiterea variabilă a puterii pe cele două punţi, tot pachetul fiind controlat de un software sofisticat. Motorul termic este cel de pe versiunea normală Audi A5 2.0 TFSI însă acesta este acum asociat cu un motor electric suplimentar, de 33 kW (45 CP). Cutia de viteze este una complet nouă – o cutie automată R-tronic, având 4 trepte şi dublu-ambreiaj.

Pe puntea spate regăsim al doilea motor electric, având o putere de 60 kW (81 CP). Când acesta funcţionează împreună cu motorul termic şi cel electric din faţă, maşina se poate baza pe o putere maximă de 320 CP. Opţional este oferit şi diferenţialul spate Sport, cu funcţie „torque vectoring” , inginerii promiţând că păstrarea traiectoriei în curbă şi manevrabilitatea sunt la cote chiar mai bune decât în cazul sistemului quattro clasic. Audi A5 e-tron quattro este capabil de un demaraj 0-100 km/h în doar 5,9 secunde, puterea maximă fiind de 320cp, iar viteza maximă se cifrează la 228 km/h. În toată povestea asta tehnică, cel mai uimitor rămâne a fi consumul maşinii. Maşina poate funcţiona şi în regim strict electric, bateriile asigurând o autonomie maximă de 40 km, viteza maximă fiind limitată la 100 km/h.

În condiţii normale cele două motoare lucrează alterând, consumul mediu indicând valoarea de 2,7 litri/100km, iar emisiile de Co2 ajung la 64 g/kg. Noul model este şi unul destul de uşor, Audi A5 e-tron quattro are o masă de 1,6 tone, datorită utilizării intensive a materialelor plastic a aluminiului şi fibrelor de carbon. Noul sistem e-tron quattro, în diverse versiuni de putere, va fi disponibil pe toate modelele din gama Audi.

 

Comentarii

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentM3 Matte Edition în China
Articolul următorShockWave jet Truck