lukoil-banenr

Singer 911 cu suflet de Porsche

Americanii plătesc tribut legendarului Porsche 911. Adevăraţii romantici vor aprecia neapărat efortul americanelor de la Singer, care au creat o maşină modernă după prototipul modelului iconic 911 de la Porsche.

bodybuilding

diselok

Iar dacă un 911 veritabil venit chiar din epoca sa de glorie, ar fi prea greu de întreţinut sau prea scump de a fi procurat, Singer 911 este o soluţie aproape perfectă. Cei de la Porsche nu au renunţat niciodată la 911, ba din contra, l-au trecut prin numeroase tranfrormări spre a-l face mai bun. Cei de la Singer însă vin cu varianta lor de păstrare a tradiţiilor (şi asta tocmai de la americani), ei aduc tehnologiile avansate cu înfăţişare clasică. Se pleacă de la un şasiu de Porsche 911 din perioada 1969 – 1989.

Se dezbracă complet modelul, se păstrează doar ampatamentul original, poziţia montantului A, linia plafonului, prinderile suspensiei şi ale cutiei de viteze . Restul este restaurat, reinventat şi îmbunătăţit pentru a aduce performanţele şi plăcerea pilotajului la un alt nivel. Şasiul beneficiază de puncte suplimentare de sudură la care se adaugă un cadru suplimentar pentru creşterea rigidităţii torsionale.

S-a renunţat şi la barele de torsiune, acum avem suspensii McPherson. Sistemul de direcţie ZF este înlocuit cu unul electric-hidraulic, despre care cei de la Singer susţin că păstrează feedback-ul oferit de modelele clasice, dar oferă reacţii mai rapide. Modelele Porsche mai sunt renumite pentru performanţele sistemelor de frânare.

Sistemul de pe Singer 911 este Brembo cu etriere cu patru pistonaşe şi discuri derivate din cele utilizate pe modelul de competiţie 917. Motorizarea are la bază cel mai evoluat propulsor răcit cu aer de pe gama 911, propulsorul boxer de 3,6 litri montat pe 993. Cilindreea originală a propulsorului răcit cu aer/ ulei a evoluat la 3,82 litri. Performanţele motorului vor fi gestionate de Motec M800, care a permis opţiuni precum launch control şi controlul tracţiunii. Singer oferă două stagii de putere, o versiune de bază de 360 CP, plus o versiune cu apetit pentru circuite care dezvoltă 425 CP şi 460 Nm.

Mai găsim o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte, G50, plus un ambreiaj care poate suporta un cuplu motor de 950 Nm. Şi toate astea având o greutate de 1090kg. În cazul versiunii de 425 CP performanţele pe măsură: 0-100 km/h în 3,9 secunde și 0-160 km/h în 8,5 secunde şi o viteză maximă de aproximativ 280 km/h. Interiorul este de asemenea o operă de artă. Totul este autentic, nimic nu te lasă să bănuieşti că ai conexiune iPod, bluetooth și navigaţie, radio prin satelit. Doamnelor și domnilor vă  prezentăm Singer 911 hand built – aşa cum le place americanilor să spună, la preţ de 200.000 USD.

 

Comentarii