lukoil-banenr

Tehnologiile moderne avansează cu paşi grăbiţi, iar în acest maraton, producătorii auto încearcă să ţină pasul cu cerinţele de piaţă, deseori neglijând unele aspecte mai importante, cum ar fi siguranţa, ori mai bine zis securitatea produselor sale. Iar odată cu producătorii auto şi tehnologiile lor, evoluează şi hoţii de automobile. Despre acest lucru a ţinut să le reamintească clubul automobilistic german ADAC, cu un nou experiment.

bodybuilding

Hoţii de automobile sunt din ce în mai bine echipaţi şi capabili să spargă până şi cele mai complicate sisteme de alarmă. Iar tehnologia keyless go cu siguranţă că nu este un impediment pentru ei. Nu prezintă se preztină ca o noutate faptul că nici un sistem de alarmă nu îţi poate garanta siguranţa deplină, însă aici ne vom referi îndeosebi la sistemul keyless go. După cum probabil ştiţi, cheile (breloc) cu care ne-am obişnuit, emit un semnal radio, care este interceptat de hoţi şi apoi redirecţionat pentru a deschide maşina.

diselok

Ei bine, sistemele keyless go prezintă o vulnerabilitate şi mai mare în acest caz. Până recent se credea că semnalul de la cheie poate fi interceptat doar la distanţe mici, însă ADAC a demonstrat cât de mult ne putem greşi. Apelând la o echipă de profesionişti şi cu un buget de puţin peste 200 de euro, hackerii au reuşit să construiască un dispozitiv care să „citească” cheia de la distanţă, pentru ca ulterior să pătrundă în maşină. De aici totul e simplu, având codul radio în memorie, o vor porni cu uşurinţă, făcându-se în scurt timp nevăzuţi!

După cele recitite mai sus, vă veţi gândi la o soluţie cel mai probabil şi aflaţi că aceasta există! Trebuie să ţineţi cheia (permanent), într-o cutie, sau orice altceva, ce ar putea bloca acest semnal. Până şi frigiderul este capabil să blocheze acest semnal, însă din câte vă daţi seama, nu este chiar cea mai inteligentă măsură de protecţie. Astfel, în secolul 21, automobilele sunt în continuare expuse unui risc major de furt, iar producătorii auto nu au o soluţie viabilă nici până astăzi.

Comentarii