lukoil-banenr

Iată încă o dovadă a faptului că nu doar caii putere contează! În acest caz, convingerea vine din partea unui automobil de producţie cehă care a bătut uşor timpul unui Ferrari 458 Italia, pe porţiunea 12.3 kilometri, în urcare, cuprinsă între Bâlea Cascadă și Bâlea Lac.

bodybuilding

Pilotul român Andrei Mitrașcă a reușit să bată recordul deținut de anul trecut de către italianul Fabio Barone. Dacă Barone a urcat cu un Ferrari, Mitrașcă a bătut clar timpul acestuia la volanul unei Octavia RS în echipare de serie, scrie site-ul automarket.ro.

diselok

Transfăgărășanul a devenit în ultimii trei ani principala atracție turistică a României, iar turiști „motorizați” vin din toată lumea pentru a simți pe pielea lor modul în care șoseaua care leagă Muntenia de Transilvania peste Munții Făgăraș te face să te simți atunci când conduci o mașină. Însă Transfăgărășanul nu a devenit doar loc de pelerinaj pentru cei care își doresc relaxare, ci și pentru cei care vor senzații tari.

Anul trecut, un pilot italian stabilea un prim record de viteză pe urcarea de 12.3 kilometri care leagă Bâlea Cascadă de Bâlea Lac, cea mai spectaculoasă și în același timp periculoasă porțiune a șoselei de peste munți. Fabio Baroni urca atunci cu un Ferrari 458 Italia în 9 minute și 13 secunde pe traseul care urcă până la 2100 de metri într-o succesiune de viraje strânse legate de linii drepte.

Recordul acestuia nu a stat în picioare decât puțin peste un an, pentru că pilotul Andrei Mitrașcă și navigatoarea Magda Matei au reușit să urce același traseu într-un timp cu cel puţin 47 de secunde mai bun: 8:26.160! O diferenţă colosală!

Noul record este cu atât mai interesant cu cât cei doi nu au avut nevoie de un supercar pentru a reuși această performanță, realizată la volanul unui exemplar Skoda Octavia RS de serie, cu anvelope de șosea Dunlop SP Sport Maxx, fără modificări structurale speciale dedicate acestei încercări.

Noul record a fost omologat de Federația Română de Automobilism Sportiv, care a pus la dispoziție aparatură omologată de cronometrare TAG Heuer.

Skoda Octavia dezvoltă în versiune RS 230 de cai putere și 350 Nm scoși dintr-un motor TSI de 2.0 litri. Transmisia automată DSG este oferită standard, iar puterea este trimisă punții față. Modelul ceh garantează o accelerație de la 0 la 100 km/h în 6.8 secunde, în timp ce viteza maximă pe care o poate atinge este de 249 de km/h.

315470l 352928l 474214l 544601l 953077l 975150l 987820l

Comentarii