lukoil-banenr

Skoda Rapid – prima aparitie la Geneva 2012

 

bodybuilding

Premiera europeana a sedanului Skoda Rapid. Care a debutat mai intai in India si este bazat pe platforma tehnica a lui Volkswagen Polo Sedan.

diselok

Cehii vin cu o premiera surprinzatoare la Salonul Auto Geneva 2012: noul model Skoda Rapid. Nu are nici o legatura cu echipa de fotbal bucuresteana, nici cu vitezele ametitoare ale masinilor supersport. Are, insa, o foarte mare legatura cu Volkswagen Polo Sedan, un model care, pe plan european, le este rezervat doar rusilor.

Mai exact, Skoda Rapid, care a debutat in India spre finalul lui 2011, este un Polo Sedan cosmetizat, avand o parte frontala care aminteste foarte clar de Skoda Fabia. In rest, partea laterala, spatele sau interiorul sunt similare cu ale modelulului VW, cehii considerand ca nu e nevoie de investitii majore pentru a departaja mai mult Rapid de Polo Sedan. Asadar, devine clar ca Skoda Mission L prefigureaza, mai degraba, urmasul lui Skoda Octavia, in timp ce Skoda Rapid poate fi considerat un urmas al lui Skoda Fabia Sedan (despre care se specula ca se va numi Felicia). In pus, acest sedan de clasa mica urmeaza sa fie pricipalul contracandidat al viitorului model autohton Dacia Logan 2.

In primul rand, Skoda Rapid anunta preturi foarte competitive: pe piata germana, modelul cehilor va porni de la circa 13.000 euro, in conditiile unui echipament standard destul de generos, mai ales la capitolul siguranta. Un pret interesant, mai ales comparativ cu rivalii coreeni, specialisti cand vine vorba de raportul pret/echipare. Skoda Rapid are o lungime de 4,38 metri, iar ampatamentul masoara 2,55 metri (cam la acelasi nivel cu Skoda Octavia, care are 2,58 metri, dar mai mic decat al viitorului Logan 2, in conditiile in care actualul Logan are un ampatament de 2,63 metri). Capacitatea portbagajului se cifreaza la 460 de litri, ceva mai putin decat a actualului Logan.

Ca motorizari, Rapid va avea dreptul la micul 1.2 TSI, cu puteri de 85 CP sau de 105 CP, dar ramane de vazut daca va fi adaptat si micul trei cilindri de 1,0 litri, de pe Skoda Citigo. Cel mai puternic motor pe benzina va fi TSI-ul de 1,4 litri si 122 CP. La capitolul diesel, Skoda Rapid va beneficia de motorul 1.6 TDI de 105 CP, insa doar la Geneva 2012 vom afla daca in oferta vom regasi si dieselul de 2,0 litri si 140 CP – exista un pericol real de canibalizare cu Octavia, dar, pe de alta parte, o putere prea mare ar insemna si un pret mai ridicat, ceea ce ar putea afecta imaginea de berlina accesibila a lui Skoda Rapid.

Asadar, nu doar Dacia Lodgy si Ford B-Max vor fi de maxim interes pentru noi la salonul elvetian, ci si acest proaspat rival al viitorului Logan 2.

 

Comentarii