lukoil-banenr

Știu că sună greu de imaginat, dar totuși nu este imposibil. Asta în condițiile în care nu vor fugi chiar toți din țară și vor mai rămâne oameni care să își cumpere un automobil full electric care să îl dea prin gropile din capitală.

Pilot Autoexpert

Portalul de știri Agora.md, ne relatează cum ar putea arăta Chișinăul viitorului. Cu stații de alimentare a automobilelor electrice instalate pe principalele trasee urbane, palmieri solari de generare a energiei electrice din surse regenerabile, staţii de colectare a PET-urilor, platformă online de participare civică a chişinăuienilor, sunt câteva din activităţile ce vor fi realizate de Proiectul „Oraşe verzi durabile pentru Moldova” în perioada 2018-2019.

„Green City Lab, care urmează a fi creat în cadrul acestui proiect, va oferi oportunităţi de testare a conceptului în baza căruia oraşele înseși reprezintă laboratoare de transformare urbană , unde autorităţile locale au rolul de ingineri ai schimbării şi asigură colaborarea cu sectorul privat şi cetăţenii pentru a testa şi experimenta noi soluţii ca răspuns la provocările existente, care dovedite a fi de succes, vor putea fi replicate şi extinse”, spune Stefan Liller, reprezentant rezident adjunct PNUD Moldova.

Proiectul încurajează iniţiativele-pilot inovative, care vor reduce emisiile de gaze cu efect de seră prin măsuri de gestionare eficientă a deșeurilor, eficiență energetică în clădirile rezidențiale, utilizare a energiei regenerabile și planificare urbană inteligentă. Totodată, municipiul Chișinău va fi asistat în procesul de planificare a mobilității urbane, implicând populația și sectorul privat în ample consultări și dezbateri tematice.

Proiectul „Oraşe verzi durabile pentru Moldova” are un buget total de 2,72 mln USD, dintre care 2,64 mln USD acordaţi de GEF şi 80.000 USD – de PNUD Moldova.

Se presupune că jumătate din populaţia din satele R. Moldova va migra până în 2030 în oraşe. Influxul de noi rezidenți se va resimţi mai cu seamă în Chișinău, acesta urmând să găzduiască peste 50% din toată populația urbană a ţării, până în 2030, ceea ce va spori presiunea asupra infrastructurii și serviciilor, creând în același timp provocări considerabile de ordin social și de mediu.

 

Comentarii