lukoil-banenr

Noul Audi Q7, lansat recent a şi reușit să trezească discuții aprinse în presa auto. Dincolo de ele, mașina vine să bulverseze clasa suv-urilor mari, atât prin calitatea înaltă a materialelor cât și prin tehnologii. Una din ele ține de motorizări sau mai exact de propulsia hibridă despre care mult se dicută dar puțini cunosc cum aceasta funcționează.

bodybuilding

Audi Q7 e-Tron se bazează pe un motor TDI diesel de 3.0 litri volum și un propulsor electric găzduit în cutia de viteze. Este genul de sistem utilizat de către alți producători, dar diferit de sistemul folosit de Lexus, spre exemplu. În cazul Q7, motorul electric acționează doar puntea spate și nu oferă tracțiune la toate cele patru roți. Astfel, puterea totală a maşinii este de 373 CP din care, 258 CP sunt livrați de unitatea diesel de 3.0 litri volum, iar diferența revine pe seama motorului electric ce dezvoltă 94 kW. Datorită acestui lucru, Q7 e-tron accelerează de la 0-100 km/h în doar 6 secunde, iar în mod complet electric, de la 0-60 km/h în 6.1 secunde. Viteza maximă este de 225 km/h.

diselok

De asemenea, Q7 PHEV este primul plug-in hibryd din lume care utilizează o pompă de căldură, ceea ce minimizează necesarul de energie pentru încălzire şi aer condiţionat, fără a compromite confortul pasagerilor. În mod full electric autonomia constituie 56 km iar autonomia totală a mașinii va trece de 1.000 km. Consumul mediu de carburant constituie 1,7 litri/100 km iar emisiile de CO2 doar 50 g/km.

Și pentru că puțini cunosc cum funcționează sistemul de propulsie hibrid, vă propunem să urmăriți o animație frumoasă despre modul de funcționare al sistemului plug-in-hybrid al noului Audi Q7!

Comentarii