lukoil-banenr

Mercedes-Benz A45 AMG se poate lăuda cu titlul de cel mai performant hot-hatch din segment, după ce în versiunea de facelift acesta s-a impus în faţa rivalilor de la Audi cu un total de 375 de cai putere (381 PS sau 280 kw) şi 475 Nm de cuplu motor. Însă micile bucurii se încheia aici aşa cum Tobias Moers, şeful diviziei Mercedes-AMG a declarat că unitatea de 2.0 litri şi-a atins limitile!

bodybuilding

Astfel că pentru viitoarea generaţie a lui A-Class ce va primi şi versiunea AMG, va fi nevoie de un nou propulsor iar pentru dezvoltarea acestuia germanii au apelat la specialiştii echipei de Formula 1. Nu vă panicaţi însă, Mercedes nu va prelua unitatea hybrid de 1.6 litri V6 prezentă pe bolizii de F1, ci va împrumuta doar tehnologiile avansate, cum ar fi sistemele ERS şi KERS. Este oarecum luată în calcul varianta unui „downsize” însă acest lucru nu a fost deocamdată confirmat.

diselok

Vorbind despre tehnologii, şeful AMG a mai declarat că nu sunt siguri dacă vor apela la tehnologiile e-turbo, aşa cum pentru alimentarea acestora este nevoie de mai mult decât o simplă sursă 12V, ceea ce atrage după sine instalarea unor baterii mai puternice, iar alături de acestea şi un ventilator mai performant. Cu toate astea, nu au fost înregistrate adaosuri substanţiale în cai putere, astfel că efortul nu merită investiţia.

Totodată, experţii AMG susţin că au încercat să „stoarcă” mai mult din unitatea de 2.0 litri turbo-aspirată, care echipează actualul A45 AMG însă fără prea mari rezultate, menţionând că acesta a ajuns la limită. Ei bine nu vorbim despre o limită absolută, aşa cum o companie de tuning axată pe performanţe extreme ar putea găsi rezerve ascunse, însă va fi redusă drastic durata de viaţă al acestuia.

Se ştie că producătorii de automobile încearcă în permanenţă să obţină un compromis între performanţe, fiabilitate şi longevivitate, iar în acest sens A45-ul nu are unde creşte.

 

 

Comentarii