lukoil-banenr

Tauro V8 Spider – maşină exotică spaniolă bazată pe un model american

Tauro V8 Spider nu este prima maşină exotică realizată în Spania, dar se numără printre cele mai accesibile, deoarece preţul de bază urmează să fie de circa 100.000 euro, în funcţie de preferinţele potenţialilor clienţi pentru individualizarea maşinii urmând a se adăuga încă nişte zeci de mii de euro.

bodybuilding

diselok

Cel mai probabil nu veţi recunoaşte din prima modelul pe care se bazează Tauro V8 Spider, deşi o parte din panourile caroseriei nu au fost modificate – este vorba despre Pontiac Solstice (care a avut şi un văr în Europa, Opel Speedster), modelul american căzând pradă crizei auto, după ce General Motors a decis să pună capăt istoriei Pontiac.

Un ochi avizat va remarca faptul că parbrizul, decuparea portierelor şi a capotei motorului sau „umflăturile” din spatele scaunelor au rămas neschimbate, Tauro V8 Spider având modificată partea frontală, cu un look mai sobru, în timp ce stopurile sunt acum rotunde, ca la un cunoscut producător italian de maşini supersport…

Deloc surprinzător, interiorul rămâne şi el nemodificat ca design general, spaniolii umblând doar la gradul de particularizare şi individualizare prin materiale scumpe şi echipamente moderne. Între scaune este montată şi câte o plăcuţă de identificare, cu numărul de ordine al fiecărui model, ceea ce va contribui la exclusivitatea maşinii pe viitor.

Doar sub capotă apar modificări cu adevărat importante: dacă modelul original Pontiac Solstice beneficia doar de motoare cu 4 cilindri şi cea mai puternică versiune avea 260 CP, în cazul lui Tauro V8 Spider vorbim de un propulsor în 8 cilindri şi cu o cilindree de 6,2 litri, tot de origine GM.

Puterea versiunii de bază Tauro V8 Spider se cifrează la 440 CP, motorul având un cuplu maxim de 586 Nm/4.400 rpm, dar, printr-un pachet special de upgrade se poate ajunge la 480 CP şi 644 Nm. Pe viitor, însă, micul producător spaniol mai are pregătită o versiune de 530 CP şi 663 Nm, în timp ce extremiştii vor fi gratulaţi cu un pachet racing, care va creşte puterea motorului până la circa 650 CP.

Destul de impresionant, având în vedere că vorbim de o maşină de numai 1,2 tone, în timp ce transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau, opţional, de una automată cu padele pe volan. Tauro V8 Spider mai beneficiază de un diferenţial cu alunecare limitată, iar trenul de rulare presupune jante de 19 inch pe faţă şi de 20 inch pe spate, în timp ce repartiţia maselor pe punţi este foarte bună, 52% pe faţă şi 48% pe spate.

Comentarii