lukoil-banenr

Prima generaţie a modelului BMW X1, a fost proiectată încă în anii 2006, iar în showrom-uri a ajuns trei ani mai târziu, în 2009. De atunci şi până mai „ieri”, mezinul din gama X s-a bucurat de un succes enorm, propulsând vânzările producătorului bavarez la un nou nivel. Crossoverul ce poartă numele de cod E84 a fost asamblat în ţări precum Germania, China, India, Mexico, Rusia şi chiar Thailanda iar numărul total de clienţi care au optat pentru un BMW X1 depăşeşte cu uşurinţă cifra de 700.000!

bodybuilding

Dar, tot ce-i frumos se termină repede, la fel ca şi cariera de succes a modelului care a ajuns la un bun sfârşit. Aşa se face că după ani buni de zile, timp în care a sav-ul reuşit să se impună ca un automobil foarte dinamic, manevrabil, compact şi nu în ultimul rând practic, a venit timpul ca BMW-ul X1 să predea estafeta urmaşului său. Noua generaţie a lui X1 este aici, şi de curând a fost prezentată oficial în Moldova, iar noi am reuşit să îl testăm în premieră!

diselok

DSC_0105

Oficial cel deal doilea BMW X1, cunoscut sub codul de nume F48, a debutat în luna iunie a acestui an 2015, iar din primile imagini am fost plăcut surprinşi de felul în care a evoluat micuţul SAV. Putem spune că noua generaţie a bavarezului s-a maturizat semnificativ, iar designul aminteşte acum mai mult de fratele său mai mare BMW X5. Este adevărat că am semnalat trăsături caracteristice şi cu BMW Seria 2, în special dacă vorbim despre posterior. Lucru oarecum firesc, mai ales luând în considerare faptul că sunt construite pe aceeaşi platformă UKL. Acest lucru se reflectă nu doar în designul exterior al maşinii dar şi la interior.

Noul X1 a devenit mai spaţios, în mare parte datorită amplasării transversale a motorului, fapt care a permis inginerilor să salveze milimetri preţioşi. „Surplusul” de spaţiu se simte chiar şi atunci când urci la volan, accesul fiindu-ţi facilitat şi de forma portierelor. Interiorul este extrem de prietenos. Toate comenzile necesare sunt la îndemână iar astfel nu stai să le cauţi prin multitudinea de butoane. Consola centrală găzduieşte ecranul sistemului de infotainment care este întotdeauna la vedere şi uşor accesibil. Va trebui însă să îţi muţi privirea de la el ori de câte ori vei avea nevoie să interacţionezi cu joystick-ul iDrive, care după părerea mea, este puţin cam deplasat, disconfort cauzat probabil şi din cauza cotierei.

DSC_0152

Tot aici, m-am bucurat să văd că BMW a găsit loc pentru un „sertar” micuţ, în partea stângă a torpedoului, chiar sub blocul de lumini, însă am fost dezamăgit să văd cât de ieftin este plasticul şi sunetul care apare la deschiderea acestuia. Nu foarte premium…

Cu toate astea, nu pot să nu remarc cât de practic şi versatil poate fi interiorul noului BMW X1, cu scaune rabatabile în faţă, ce pot fi pliate complet, sau bancheta spate individuală, unde fiecare şezut poate fi strămutat în funcţie de necesităţi, astfel generând spaţiul necesar pentru transportarea bagajelor. Iar portbagajul lui X1 are un volum de 505 litri (cu 85 mai mult) ce poate fi cu uşurinţă mărit până la 1550 de litri. Şi că tot am amintit de scaunele faţă mai sus, mi-ar fi plăcut ca acestea să fie ceva mai ospitaliere, este puţin cam incomodă suprafaţa mică a şezutului.

Modelul testat de noi, este unul importat la comandă şi va fi, deocamdată, singurul, urmând ca abia după revelion, clienţii moldoveni să poată opta pentru propriul BMW X1. Dealerul local BMW, AutoSpace SRL, ne-a explicat deficitul de modele noi X1 prin prisma numărului mari de comenzi din toată Europa.

Untitled-2

Revenind la exemplarul testat de noi, prezentat în imaginile ataşate, aflaţi că acesta este un X1 în versiunea xDrive20i, şi vine dotat cu motorizarea de 2.0 litri turbo pe benzină, ce dezvoltă 192 de cai putere şi 280 Nm de cuplu motor. Preţul de start al acestui model începe de la 30.570 euro, însă numărul dotărilor opţionale, printre care sunt şi Head-up Display (recomand, e foarte util şi plăcut), au făcut posibil ca maşina din teste să ajungă la un preţ de 43.854 euro. Vopseaua specială Chestnut Bronze X a costat 850 euro, încălzirea în volan 160 euro, roata de rezervă (!) 76 euro, portbagajul acţionat electric costă 379 euro, iar camera video pentru mersul în marşarier 337 de euro. Şi astea sunt doar câteva dintre cele mai importante la ziua de astăzi. În continuare am constatat cu stupoare că BMW cere 126 euro pentru cotiera faţă sau 413 euro pentru oglinda cu sensor de anti-orbire. Până la urmă lista opţionalelor este una impresionantă însă nu o vom publica toată aici, este suficient să spunem doar că suma acestora ajunge la 13.284 de euro.

DSC_0174

Vorbind despre performanţe şi condus, cei 192 de CP extraşi din volulmul de 2.0 litri se fac simţiţi încă de jos şi totuşi, pentru mai multă dinamică, mai ales în mediul urban, v-aş recomanda motorizarea diesel. Şi asta pentru că spre deosebire de generaţia veche, noul X1 se manifestă mai mult ca un SUV şi mai puţin ca un crossover. Fiind mai înalt, dar şi ceva mai mare în dimensiuni, mi-a părut cumva mai greoi/mai leneş. Noua generaţie a devenit mai matură nu doar din punct de vedere al designului dar şi la felul cum se simte, este mai impunător şi îţi conferă mai multă încredere la drum, apropiindu-se de BMW X3, însă a pierdut din acea dinamică în condus care l-a făcut celebru pe X1.

Ca o notă generală, noul model ne-a lăsat impresii bune, în special datorate designului, preţului de achiziţie, confortului şi nu în ultimul rând pentru practicabilitate, însă ne-am fi dorit ca BMW să investească mai mult în materialele de calitate înaltă. Chiar dacă vorbim despre un automobil de clasă „inferioară” în gama X, totuşi acesta trebuie să rămână premium până în măduva oaselor, fără excepţii.

Echipa AutoExpert aduce mulţumiri importatorului oficial BMW în Moldova, compania AutoSpace SRL pentru oferirea maşinii în test. 

DSC_0015

DSC_0071

DSC_0077

DSC_0087

DSC_0089

DSC_0101

DSC_0127

DSC_0134

DSC_0138

DSC_0155

DSC_0169

DSC_0186

DSC_0189

DSC_0197

DSC_0200

DSC_0208

DSC_0215

DSC_0269

DSC_0277

f63c7d25db48c6c500b05beb34335999f43c6dd94ce5cd8ca2991b9156802450

f0e18e9509e14ea8a81e5e91c7ae6b85c4157275a78d28b0b0de86ddb97fdf78

e22d6f6953bbd35805feba060b7551e4a48f14f1eee3a7082fccc30e372839e8

c1223f1f6b2f7f4aa17ba4baba5fe5b1c3cf234821e17cf098024f10788dbe11

66037679157ff9bf4a5f50d9c7fbddc832c316f5bc24400858433526e2a59065

5656879b002d7cf951da66993b936ba225cc1463757a97aa6a071d7473a6a086

438371ba3815233180f8bae6d2eca8b2e4dc977e69b47bb4df5c15b78c4f9649

9768e1386601dc4f9cff832c765d2f35dea978a15c3665840ad47669aea3e0ac

5294bbc26fe8cc8f654366c32cba61e465cbfb335d55eb68ef7728a54ea05eda

4289d43ac6aa9f73bf272c02aceb9589c8a39c194a8fefcf150318e4fd908385

048e34609050ced97af2e1d27314831636ef4165743ad3996e40c3c4057e9b20

9da84dae5a1b5d8e8acb94a0117c317ce1337e44bc4292f78cd931a845229e39

09db94a0cb3e4d944861b5255fa736a04a792d1c3f412560d7a6ea99473107c2

Comentarii