lukoil-banenr

Toyota prezintă soluţia la aglomeraţia oraşelor

Toyota a publicat imaginile oficiale ale soluţiei pe care constructorul japonez o propune pentru oraşele aglomerate ale anului 2013 – un concept triciclu 100% electric care poartă numele Toyota i-Road.

bodybuilding

diselok

Vehiculul imaginat de Toyota este construit pentru a concura cu Renault Twizy, Lumeneo Smera şi celelalte soluţii de transport individual pe care diferitele mărci le-au prezentat la ultimele saloane auto de talie internaţională. Însă dacă Twizy este deja un model de serie şi este produs de un an în Franţa, i-Road va intra în producţia de serie abia anul viitor. În plus, atât modelul Lumeneo, cât şi cel Renault vin cu patru roţi şi se încadrează la cvadricicluri, în timp ce modelul Toyota are doar trei roţi. La capitolul dimensiuni, Toyota i-Road vine cu o lungime de 2.35 metri şi cu o lăţime de doar 0.85 metri, ceea ce-l face optim pentru utilizarea de zi cu zi în oraş, acolo unde poate înlocui cu succes scuterele, vehicule care au aproximativ aceleaşi dimensiuni.

Toyota susţine că, spre deosebire de un scuter sau o motocicletă de cilindree mică, i-Road este mult mai confortabil, protejează ocupanţii celor două locuri dispuse faţă în faţă de capriciile vremii şi, în plus, este mai sigur. Mai mult, avantajele lui Toyota i-Road se numesc costuri de utilizare mici, manevrabilitate ridicată şi dimensiuni reduse. Cei doi ocupanţi nu au nevoie de cască de protecţie.

Conceptul Toyota i-Road este echipat cu două motoare electrice de câte 2 kW (2.72 cai putere) montate, fiecare, la nivelul uneia dintre roţile faţă. Bateriile Litiu-Ion se umplu în 3 ore de la orice priză normală, iar autonomia este de maxim 50 de kilometri în condiţiile în care viteza maximă de rulare este de 30 de kilometri pe oră.

Şi asta nu e tot! Unul dintre punctele-cheie de atracţie în ceea ce-l priveşte pe Toyota i-Road este sistemul Active Lean, care îi permite conceptului Toyota să se „aplece” în viraje cu maximul 30 de grade pentru a garanta o ţinută de drum şi o manevrabilitate excelentă. Pachetul calculează automat unghiul roţilor, cel al rotirii volanului şi cel al înclinării efective pentru a echilibra perfect triciclul în funcţie de viteză şi necesităţi, forţa centrifugă fiind astfel neutralizată.

Comentarii