lukoil-banenr

Toyota vine cu patru concepte la Geneva

Se poate spune că Toyota se gândește la viitor, dat fiind faptul că din echipa pe care o aduce la Geneva fac parte patru hibride și tot atâtea concepte. Pentru a ridica nivelul de testosteron, Toyota îl aduce și pe „musculosul” GT 86.

bodybuilding

diselok

Cu siguranță cel mai așteptat model de la Toyota este micuțul Yaris Hybrid. Fiind primul „full hibrid” din clasa supermini pe care o să-l vedem în Europa, era și normal ca Toyota să se laude că Yaris-ul este mașina cu cele mai mici emisii de noxe din gama sa. Yaris pare că îndeplinește toate cerințele unei mașini de oraș, fiind mică, economică și … silențioasă. Totuși dacă vrei să ți-o procuri va trebui să mai aștepți până la vară, atunci când va fi disponibilă. Oricum nu ți-am fi recomandat să te plimbi cu ea pe vremea asta.

Pentru cei curioși să vadă cum arată mașinile din viitorul apropiat, Toyota vine și cu patru concepte. Trei eco. Toyota FT-Bh este proiectată să fie la fel de „full-hybrid” ca Yaris, având însă o masă redusă pentru un randament mai mare. Succesorul lui Yaris full Hybrid nu va fi însă FT-Bh, ci NS4. Având propulsia Yaris-ului, dar dimensiuni mai mari, modelul va face parte mai degrabă din clasa sedanurilor decât a mașinilor mici. Dacă nu ești fanul electricității și vrei ca mașina să consume hidrogen, Toyota are soluții și pentru tine și ți-l prezintă pe FCV-R, un sedan ce va fi disponibil începând cu 2015.

Un ultim concept , de data asta mult mai avangardist pe care Toyota îl are pregătit în mânecă este Toyota diji. Dacă ești dependent de iPod, iPhone, iPad, ai să iubești la nebunie mașina asta, care pare desprinsă din desenele animate. Sau filmele SF. Concret, întreaga mașină este un display, de pe care poți să-ți citești mesajele, să rulezi filme sau să descarci aplicații. Totodată, cu doar câteva comezi vei putea să schimbi culoarea mașini sau să interacționezi cu pasagerii celorlalte diji-uri aflate în trafic. Nu uita totuși să fii atent și la volan.

Toyota nu vrea să-și piardă clienții clasici, care preferă mașinile puternice, pe combustie și îl dezvelește la salonul din martie, pentru prima oară în Europa, pe GT 86. Un sportiv pur-sânge care va fi disponibil la un preț rezonabil, zic ei.

Astfel, cu excepția GT-ului, Toyota pare să ia în serios lupta împotriva poluării și vine la salon cu mașini gata să sară în ajutorul Planetei.

Comentarii