lukoil-banenr

Trei autoproducători atacă ajutorul acordat concernului PSA Peugeot-Citroen

După ce PSA Peugeot-Citroen a anunţat că aripa financiară a companiei, Banque PSA Finance, va primi ca garanţie 7 miliarde de euro din partea Statului francez ca suport într-o perioadă economică deloc bună pentru PSA, ceilalţi mari producători europeni au reacţionat dur, acuzând că manevra este una ilegală şi în neconcordanţă cu legile europene.

bodybuilding

„Comisia Europeană va trebui să analizeze situaţia, iar guvernul german trebuie să ceară o analiză clară”, au declarat săptămâna trecută reprezentanţii Saxoniei Inferioare, landul german fiind al doilea deţinător de acţiuni în cadrul VW Group. Aceştia s-au declarat în repetate rânduri împotriva măsurii anunţate de PSA.

diselok

Deşi Renault este o companie deţinută în proporţie de 15% de statul francez, reprezentanţii constructorului din Hexagon au anunţat că vor ţine sub observaţie atentă tranzacţia dintre Stat şi PSA. „Imediat după ce vom înţelege detaliile precise ale schemei financiare, interesul nostru este ca aceasta să nu distorsioneze competiţia”, susţine Dominique Thorman, directorul biroului financiar Renault, citat de Automotive News.

Nici oficialii de la Ford nu au rămas insensibili la anunţ. După ce săptămâna trecută a fost una grea pentru aripa europeană a constructorului de la Detroit, Ford anunţând închiderea a trei fabrici importante din Europa, directorii companiei au reacţionat imediat. „Nu consider că ajutoarele din partea guvernelor sunt sustenabile şi reuşesc să împingă înainte companiile, mai ales într-o economie contractată precum cea europeană”, spune Stephen Odell, directorul Ford of Europe. “Nu e ajutor de stat, e suport al Statului, iar totul se desfăşoară transparent şi la valoarea actuală a pieţei”, a declarat Jean-Baptiste de Chatillon, directorul economic PSA Peugeot-Citroen.

Conform normelor europene, ţările membre nu au dreptul de a ajuta companiile interne dacă acest lucru le oferă un avantaj incorect în faţa competitorilor din alte state ale Uniunii. În cazul PSA, suma este o garanţie pe care statul francez o pune la dispoziţia PSA Peugeot-Citroen pentru o refinanţare de 11.5 miliarde de euro cu o serie de bănci interne. PSA a avut un an foarte dificil, compania anunţând închiderea iminentă a uzinei Aulnay, lângă Paris, care produce modelul Citroen C3. Pierderile lunare totale ale PSA se apropie de 200 de milioane de euro.

Comentarii