lukoil-banenr

Trei stele EuroNCAP primite de Mercedes Citan au declanşat scandal în Germania

Rezultatul modest pe care monovolumul/utilitara Mercedes-Benz Citan l-a înregistrat în testele EuroNCAP, trei stele, este unul care se aliniază la standardele segmentului, însă vestea a stârnit un şir de incoveniente în Germania, acolo unde s-a ajuns până la cereri care vizează demisia directorului Daimler, Dieter Zetsche.

bodybuilding

diselok

Discuţiile s-au declanşat imediat după ce publicaţia germană Der Spiegel a anunţat că Daimler ştia de problemele pe care Citan le va avea în testele de siguranţă EuroNCAP, compania germană însă ignorând de bunăvoie acest aspect. Motivul fiind următorul: pentru ca dubiţa Citan să performeze mai bine la capitolul Siguranţa Pietonilor, Mercedes-Benz ar fi trebuit să schimbe construcţia frontală a vehiculului şi o parte din ansamblul electronic, iar investiţia s-ar fi situat la circa 100 de milioane de euro. În plus, lansarea lui Citan ar fi trebuit amânată pentru un an.

În testul organizat de EuroNCAP, organizaţia independentă europeană anunţa că Mercedes-Benz Citan prezintă „risc major de rănire la nivelul pieptului pentru şofer şi pasager”. Obişnuiţi cu rezultate excelente la testele de siguranţă din partea celor de la Mercedes-Benz, jurnaliştii şi analiştii auto din Germania au criticat dur decizia Daimler de a lansa pe piaţă un model despre care se ştia dinainte faptul că nu se ridică la normele mărcii. „Acest rezultat ar putea avea un efect dezastruos pentru imaginea de marcă Mercedes-Benz, deoarece siguranţa este un punct-cheie căutat de clienţii brandului”, susţine presa din Stuttgart, oraşul de origine al constructorului.

Concernul Daimler încearcă însă să minimalizeze efectele testului EuroNCAP: „Respectivul model nu a căzut testul la niciuna dintre categoriile de testare, iar caroseria nu a suferit daune critice”, a susţinut unul dintre purtătorii de cuvânt ai mărcii.

Comentarii