lukoil-banenr

Autoritățile din SUA investighează în prezent cauzeleproducerii accidentului fatal din luna martie, în care o mașină autonomă utilizată de serviciul de transport Uber în statul Arizona a lovit mortal un pieton.

Pilot Autoexpert

Accidentul a avut loc pe timp de noapte, mașina se deplasa cu viteza de 65 km/h, iar datele preliminare au arătat că victima, care a intrat brusc pe partea carosabilă în timp ce împingea o bicicletă, a fost observată prea târziu, ivinduse în raza vizuală a mașinii cu mai puțin de o secundă înainte de impact.

Publicația The Information, citează două surse din cadrul companiei care afirmă că Uber a elucidat în cele din urmă misterul cu privire la modul în care a reacționat sistemul autonom de conducere al mașinii. Astfel, senzorii instalați pe mașină au detectat pietonul, însă software-ul utilizat de Uber a decis să nu intervină imediat, întrucât a considerat că alarma este „fals pozitivă”.

Decizia vehiculului autonom, s-a bazat practic pe modul în care codul de software a fost scris de programatorii companiei Uber. În aproape oricare aplicație software de acest gen, programatorii trebuie să ia în calcul apariția unor alarme „fals pozitive” la care mașina nu ar trebui să reacționeze, cum ar fi pungile de plastic care se află pe partea carosabilă.

Se presupune că, programatorii Uber au ales o setare prea permisivă, care să reacționeze mai puțin obiectiv în asemenea situații. Identificarea punctului de echilibru între momentul în care mașina autonomă trebuie sau nu să reacționeze la apariția unui obstacol reprezintă un călcâi al lui Ahile, în dezvoltarea mașinilor autonome.

Oficialii Uber au refuzat să confirme informațiile sub pretextul că accidentul este în plină investigație din partea autorităților. „Nu putem comenta datele specifice ale incidentului”, au declarat reprezentanții Uber.

Comentarii