lukoil-banenr

În timp ce uzina de la Mioveni produce pe bandă rulantă cât mai multe modele Dacia, cu Duster pe primul loc, urmat de Logan în mai multe versiuni de caroserie, un francez a construit primul Logan electric.

Pilot Autoexpert

Istoria acestui Logan a fost dezvăluită pe site-ul estiinta.eu și se pare că anunță o adevărată premieră în România. Un logan 100% electric, omologat de RAR (Registrul Auto Român) și care pe deasupra este și super eficientă, cu un consum de numai 1 euro la 100 km!

Ai putea spune că este ”mașina ideală” în condițiile în care un Logan este destul de accesibil la întreținere, iar dacă adaugi aici și consumul absolut nostim atunci definiția i se potrivește cum nu se poate mai bine.

Și când stai să te gândești că proiectul aparține unui entuziast, venit din Franța, fără studii speciale și care din simplă încăpățânare a dorit să demonstreze că o mașină electrică poate fi și ecologică și ieftină…

Ok, hai că ne abatem cu teorii conspiraționiste și ajungem la iluminati și alte mitologii. Deci, ca să fac un rezumat, există un Logan, este full electric, este omologat de către RAR, nu are o cutie automată ci manuală și a costat cam 13.000 de euro, absolut tot, mașina plus modificările necesare.

,,Am luat un Logan din 2005, am scos motorul, am păstrat cutia de viteze şi ambreajul şi am adaptat un motor electric la care am adăugat baterii pe litium, care însumează 190 de kg şi… gata automobilul electric! Are doar cinci componente de bază şi nişte cabluri, este foarte simplu de făcut! Eu sunt inginer în construcţii, nu am studii în domeniu, şi am făcut maşina fără probleme după ce am studiat puţin.” a declarat Mark, proprietarul mașinii”.

Ah da, și are o autonomie de 200 km, în varianta de acum, la care încă se lucrează pentru îmbunătățiri.

Comentarii