lukoil-banenr

Urmaşul Garrerei GT la Geneva – Porsche 918 Spyder

bodybuilding

diselok

Porsche revine în forță la Salonul de la Geneva cu un supercar concept, denumit Porsche 918 Spyder care dă un cu totul alt înțeles noțiunii de hibrid sportiv.
Pentru a ține însă pasul cu vremurile nu doar designul a evoluat radical, ci și tehnologia. Acest model este un hibrid, care dă o cu totul altă conotație acestui termen, decât ceea ce ne așteptăm în mod obișnuit. Mai concret 918 Spider este un hibrid care poate atinge 100 km/h în doar 3,2 secunde și are o viteză maximă de 320 km/h .
Secretul acestui bolid este folosirea u nui motor V8 care dezvoltă 500 CP la 9.200 rpm și a altor două motoare electrice, unul pe puntea față și celălat pe cea din spate, care mai pun 208 CP . Puterea este transmisă prin cutia PDK cu 7 rapoarte. „Rezervorul” electric este o baterie Li-Ion care poate fi încărcată atât de la o priză normală, dar și prin convertirea energiei cinetice colectate din reprizele de frânare.

În modul exclusiv electric acest hibrid sportiv poate parcurge 25 km și acesta se activează prin apăsarea unui singur buton. Celelalte moduri de funcționare a agregatului hibrid sunt Sport Hybrid, și Race Hybrid, ultimul livrând performanță pură. Mai există și „asul din mânecă” E-Boost care oferă un „șoc” electric necesar în depășirile la limită.
Cei de la Porsche spun că acest bolid este conceput pentru a înregistra un consum mediu de doar 3,8 litri și să facă un tur de Nurbrugring în mai puțin de 7 minute și 30 de secunde, adică mai repede decât Porsche Carrera GT. Chiar dacă are o masă de 1.490 kg, par niște cifre cam prea optimiste,
În materie de design acest model îmbină detaliile tradiționale ale lui Porsche 917 cu tendințele actuale, a se vedea spatele care pare o întruchipare foarte futuristă a posteriorului lui R8. Interiorul pare să prefațeze noua direcție spre care va merge marca, fiind mult mai avangardist.

 

Comentarii