lukoil-banenr

Următorul Jaguar XJ poate deveni mai conservator

Reprezentanţii mărcii consideră că design-ul îndrăzneţ al actualei generaţii este vinovat de vânzările slabe.

bodybuilding

diselok

Jaguar XJ este un model care a surprins publicul la debutul pe piaţă. Din regrete, surprinderea înregistrată nu s-a tradus şi în cifrele de vânzări, spun cei de la Jaguar. De vină ar fi design-ul prea îndrăzneţ, consideră CEO-ul mărcii, Ralf Speth. Reprezentanţii mărcii englezeşti consideră că ar fi preferabil să revină la un aspect mai conservator pentru noua generaţie a navei amiral, totul pentru a-şi recupera clienţii pierduţi odată cu actuala generaţie a lui XJ. Speth consideră că aspectul modelelelor din trio-ul premium din Germania se încadrează perfect la capitolul „conservator”, de unde şi succesul acestora în faţa lui XJ.

Cei de la Jaguar susţin că nu au luat încă o decizie finală în privinţa noului XJ, deşi un grup susţine că ar trebui abordată o linie de design similară cu cea a lui Mercedes S-class. Un alt grup doreşte să păstreze concepţia distinctivă a actualei generaţii, deoarece consideră că design-ul îndrăzneţ este diferenţa cheie în acest segment. Pe piaţa din Statele Unite ale Americii, cei de la Jaguar înregistrează vânzări la jumătate din nivelul lui BMW Seria 7 şi al lui Mercedes-Benz S-class pentru noul lor XJ. Englezii au luat în considerare şi lipsa sistemului de tracţiune integrală pentru vânzările slabe, alături de lipsa unui motor V6 de 3.0 litri pe piaţa din China, însă cele două ”deficienţe” au fost deja acoperite.

Actuala generaţie a lui Jaguar XJ a debutat pe piaţă în 2009 şi îşi propunea să se cu BMW Seria 7, Audi A8 şi Mercedes-Benz S-class. Modelul a fost desenat de Ian Callum şi a constituit o veritabilă revoluţie în cadrul portofoliului constructorului englez.

Comentarii