lukoil-banenr

Nu doar pe eBay poţi găsi maşini rare şi legendare. Iată că şi la noi în ţară, pe cel mai popular market online local 999.md, poţi întâlni un BMW Seria 8 de vânzare. Preţul s-ar putea să îi sperie pe unii automobilişti, însă istoria acestui model merită „ascultată”.

bodybuilding

BMW Seria 8, cu codul de nume intern E31, a debutat în anul 1989 şi a fost prezentat drept cel mai luxos şi mai performant coupe al bavarezilor din acele vremuri. Chiar dacă sportiva nu s-a bucurat de un succes răsunător, în mare parte din cauza preţului exorbitant, totuşi germanii au reuşit să vândă puţin peste 31.000 de exemplare, în…zece ani.

diselok

De-a lungul acestei perioade de timp, au fost construite mai multe versiuni şi modele, cum sunt 840Ci, 850i, 850Ci, 850Csi dar şi câteva prototipuri, 830i, 850i Cabrio şi M8, maşini care aşa şi nu au mai ajuns în producţia de serie. Cel mai performant dintre acestea a fost 850Csi, care venea echipat cu un V12 imens de 5.6 litri ce dezvolta în jur de 375 cai putere (380 PS), însă cel mai popular dintre ele rămâne a fi 850i, un model care este astăzi de vânzare şi în Moldova.

Puţini ştiu însă, că în spatele acestui preţ de 30.000 de euro, se ascund lucrări de restaurare a interiorului, revopsirea totală a maşinii, dar şi înlăturarea multor defecte tehnice „moştenite” de la vechii proprietari ai coupe-ului. Astăzi coupe-ul se prezintă într-o stare tehnică mult mai bună, iar stăpânul este gata să se despartă de una dintre cele numai 20,072 de maşini din toată lumea. Sub capotă este instalat un V12 de 5.0 litri volum ce pune pe roţile punţii spate în jur de 295 de cai putere (299 PS).

În total BMW a construit 4.728 de exemplare 840Ci, echipate cu motoare de 4.0 litri, alte 3.075 de modele 840Ci cu motoare de 4.4 litri deja, 1.218 unităţi BMW 850Ci şi 1.510 modele 850CSi. Adunate la cele 20.072 exemplare 850i, numărul total al acestora ajunge la 31.062 de maşini.

46fbbce05b3bb3515abb1eca7c40f2cf 48e9a6d26ffc5019d8903a6e70bc1808 992d035632e5b4353be292a3057284ef 5433057714c4045aa2709f1f4a0eec8c c5bf21d81a9a9f18cf51d855094563f7

Comentarii