lukoil-banenr

Volkswagen Golf GTI Cabrio, în premieră la Geneva 2012

Fanii lui VW Golf GTI se vor bucura să afle că, la Salonul Auto Geneva 2012, pot vedea noua versiune decapotabilă a hot-hatch-ului german: Volkswagen Golf GTI Cabrio. Care, de fapt, nu e o surpriză totală, chiar dacă vorbim de o premieră mondială pentru constructorul german.

bodybuilding

diselok

Prima oară când am văzut un Golf GTI Cabrio a fost cu ocazia celei mai mari întâlniri a fanilor VW, de la Worthersee, în 2011. Atunci, Volkswagen a creat un concept special Golf Cabrio GTI, prezentat alături de Golf R Cabriolet. Dacă despre al doilea concept existau semnale clare că nu va ajunge în producţia de serie, toată lumea era sigură că Golf Cabrio GTI e pregătit pentru a ieşi pe piaţă, feedbackul fanilor fiind, însă, hotărâtor.

Aşa încât iată că, pentru prima oară în istoria hot-hatch-ului Golf GTI, Volkswagen le propune celor interesaţi o versiune cabrio, care se alătură caroseriilor hatchback în 3 sau 5 uşi. Evident, motorul nu este o necunoscută, fiind vorba despre cunoscutul turbo de 2,0 litri şi 210 CP. De fapt, cabrioletul devine cel mai puţin potent Golf GTI, deoarece hatchback-ul se pare că va fi oferit, până la apariţia lui Golf 7, doar în varianta de 235 CP (de pe Golf GTI Edition 35).

Chiar dacă o caroserie cabrio necesită ranforsări suplimentare, deci o creştere a masei, performanţele noului Volkswagen Golf GTI Cabrio rămân foarte bune: 7,3 secunde pentru demarajul 0-100 km/h (faţă de 6,9 secunde hatchback-ul Golf GTI), respectiv o viteză maximă de 235 km/h. În plus, procesul de capotare/decapotare a soft-top-ului durează doar 9,5 secunde.

Opţional, cei interesaţi vor putea alege şi o cutie automată DSG, dar şi un diferenţial blocabil activ XDS. VW Golf GTI Cabrio plusează, la nivel exterior, cu grila specifică, spoilere faţă şi spate sportive, o pereche de evacuări cromate rotunde şi jante de 17 inch, încălţate cu pneuri de 225/45 R 17. Preţurile le vom afla, cel mai probabil, cu ocazia salonului elveţian.

Comentarii