lukoil-banenr

Înainte de a lansa un model nou de serie, fiecare constructor de automobile dezvoltă o serie de unități de pre-producție care sunt testate cu scopul de a identifica problemele de natură tehnică.

Pilot Autoexpert

Aceste vehicule sunt destinate în exclusivitate testelor oficiale ale producătorului și nu sunt în nici un caz aprobate pentru comercializare sau utilizate pe scară largă pe drumurile publice. În mod normal, după finalizarea testelor și debutul modelului de serie, constructorii renunță la unitățile de pre-producție, de obicei prin casare.

Mai nou, presa germană a descoperit în urma unei investigații că, în perioada anilor 2016-2018, cei de la Volkswagen au vândut mașinile pre-producție drept mașini noi sau rulate, clienții ne știind că acestea au fost asamblate special pentru teste.

Informațiile apărute au fost confirmate de un reprezentant Volkswagen. Compania deja a anunțat un recall de 6.700 de mașini de pre-producție care au fost comercializate unor clienți finali, deși documentele interne obținute de presă indică existența a 17.000 de exemplare, dintre care 4.000 de mașini au fost vândute în Germania, iar restul 2.700 de unități au ajuns în Europa și America de Nord.

Purtătorul de cuvânt al constructorului a adăugat că nu au fost semnalate accidente cu mașinile de pre-producție care au fost vândute, însă a inițiat un recall pentru că germanii nu știu cât de diferite sunt aceste unități de cele care au fost ulterior aprobate de autorități. De exemplu, unele unități ar fi necesitat doar un update software pentru a respecta legislația, în timp ce altele difereau atât de mult de versiunile de serie încât ar fi trebuit casate.

Ministrul de Transport din Germania va analiza dacă Volkswagen va fi amendată cu câteva mii de euro pentru fiecare mașină de pre-producție care a fost vândută.

„Faptul că vorbim despre unități Volkswagen construite între 2006-2018 demonstrează că Volkswagen nu a înțeles nimic, nici măcar la trei ani după ce scandalul Dieselgate a devenit cunoscut”, spun oficialii grupului VZBV, care apără interesele consumatorilor germani.

Comentarii