lukoil-banenr

Volvo a inventat un nou sistem de reducere a consumului de carburant

bodybuilding

Noul sistem Volvo, conceput drept sistem KERS pentru automobilele de serie, a fost creat timp de doi ani. Această tehnologie se deosebeşte prin faptul că poate să reducă consumul de carburant cu până la 25%, precum şi să reuşească să-i confere unui motor turbo cu patru cilindri în linie performanţe demne de un V6 de litraj superior.

diselok

Sistemul KERS de la Volvo prezintă o volantă inovatoare montată la nivelul punţii spate. Această volantă poate atinge o turaţie de până la 60.000 rpm şi este cuplată unei transmisii CVT şi unui ambreiaj special. Sistemul începe să funcţioneze în momentul în care şoferul apasă frâna, acţiune care duce la cuplarea volantei respective la puntea spate şi la accelerarea acesteia prin preluarea energiei cinetice care era risipită în mod normal prin frânare, precum şi la oprirea motorului cu ardere internă.

Pasul doi al modului de funcţionare a sistemului KERS de la Volvo implică folosirea volantei speciale pentru a asigura deplasarea vehiculului la viteze mici, fie prin asistarea propulsorului cu ardere internă, fie prin livrarea puterii necesare demarajului. Volanta de şase kilograme este realizată din fibră de carbon, este montată pe un element din oţel şi se învârte în vacuum. Aceasta are un diametru de 20 de centimetri şi a fost testată pe un S60 cu tracţiune faţă, alături de care a livrat performanţe remarcabile. Astfel, consumul de carburant a fost redus cu până la 25%, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h a fost realizată în 5.5 secunde. Limitele sistemului KERS de la Volvo constau în faptul că îşi poate atinge potenţialul maxim doar în mediul urban, unde sunt opriri dese, deoarece volanta respectivă se poate roti la viteză maximă pentru o perioadă finită de timp.

La moment, nu este încă confirmat debutul acestui sistem special de recuperare pentru niciun model de serie.

Comentarii