lukoil-banenr

Scandalul Dieselgate a afectat în egală măsură nu doar grupul Volkswagen, dar şi întreaga industrie auto, producătoare de motoare diesel. O bună parte din proprietarii de automobile dotate cu asemenea propulsoare s-au trezit brusc „ameninţaţi” de propria conştiinţă şi bun simţ, pentru faptul că ar contribui la poluarea planetei. Unii au renunţat la maşini şi le-au vândut, ceilalţi însă mai sunt încă frustraţi de înşelăciunea prin care au avut de trecut procurând un Volkswagen pe diesel.

bodybuilding

Şi pentru că viitorul acestor motoare, supuse unor norme de poluare aspre, devine tot mai incert, Volvo s-a gândit că e cazul să facă un pas înainte, mărturisind că producătorul suedez de automobile va face eforturi considerabile pentru a exclude complet din „meniu” untităţile diesel. O alternativă pentru acestea vor constitui motoarele de tip hybrid, care sunt capabile să ofere performanţe similare, consum redus şi cel mai important, un nivel de NO2 şi CO2 mult mai inferior.

diselok

CEO-ul Volvo, Hakan Samuelsson a declarat într-un interview că era motoarelor diesel se apropie de un apogeu, iar în continuare va fi foarte dificil de menţinut nivelul de noxe încadrat în limita dorită. Acest lucru ar fi posibil doar prin utilizarea de soluţii lichide şi diferiţi aditivi, dar care la rândul lor se consumă, fiind necesară alimentarea în permanenţă.

În ce priveşte motorizările hybrid, o evoluţie în acest sens vom vedea pe viitoarele modele din seria 40, (XC şi S), echipate în versiunea T5 Twin Engine. Cu toate astea Samuelsson a ţinut să precizeze că până la urmă, clienţii din toată lumea, automobiliştii, vor decide dacă sunt gata să renunţe la motoarele diesel în favoarea unui hybrid. Între timp însă, suedezii vor încerca să realizeze ce şi-au promis.

Volvo-XC40-S40-1 Volvo-XC40-S40-2 Volvo-XC40-S40-19 Volvo-XC40-S40-23 Volvo-XC40-S40-24 Volvo-XC40-S40-27 Volvo-XC40-S40-31

Comentarii