lukoil-banenr

Volvo XC90 (2014) va oferi trei sisteme de siguranţă inedite

bodybuilding

Volvo a anunţat oficial că viitoarea generaţie a modelului XC90 va beneficia de trei sisteme de siguranţă care vor fi prezente în premieră mondială în dotarea unui model de serie, indiferent de segment. Cele trei sisteme se bazează pe sistemul radar şi pe camerele pe care le are automobilul în dotare, iar rolul lor este acela de a evita coliziuni şi accidente care au loc în mod frecvent pe şosele din cauza neatenţiei şoferului sau a pietonilor.

diselok

Primul sistem este o evoluţie a detectorului de pietoni (Pedestrian Detection), pachet pe care Volvo îl are deja inclus în cadrul City Safety. De această dată, sistemul este capabil să „vadă” pietonii pe timp de noapte, în întuneric complet, având de asemenea capacitatea de a frâna automat în caz de nevoie dacă detectează un posibil impact cu aceştia. Următorul pas al evoluţiei acestui sistem este detectarea animalelor şi frânarea autonomă în caz de nevoie, această facilitate urmând să fie lansată după apariţia pe piaţă a lui XC90.

Primul sistem este o evoluţie a detectorului de pietoni (Pedestrian Detection).

Al doilea pachet oferit de Volvo în premieră mondială pe viitorul XC90 este Road Edge and Barrier Detection with Steer Assist (REBDSA). Conform informaţiilor oferite de inginerii mărcii suedeze, automobilul detectează cu ajutorul camerelor dacă traiectoria sa tinde să iasă de pe trasa şoselei şi acţionază discret volanul pentru a se menţine pe banda de rulare. Pachetul detectează atât marginea şoselei (făcând distincţia între asfalt şi macadam fără să fie nevoie de linii de marcaj), cât şi barierele de protecţie aflate în lateral.

Detectarea marginii şoselei şi corectarea automată a traiectoriei.

Cel de-al treilea sistem pe care îl va oferi viitorul XC90 este cea mai avansată iterare existentă a unui sistem de cruise control adaptiv. Acest tip de pachet oferit astăzi de majoritatea mărcilor păstrează distanţa faţă de vehiculul din faţă şi accelerează şi frânează automat dacă automobilul din faţă reduce sau creşte viteza, însă sistemul oferit de Volvo XC90 va plusa cu direcţie complet autonomă.

Cruise Control activ cu direcţie complet automată.

Cele enumerate mai sus nu prezintă lista completă, Volvo anunţând că vizează şi dezvoltarea în viitorul apropiat a unor pachete prezentate în ultimele luni: parcarea autonomă (vehiculul găseşte singur un loc liber în parcare şi se garează automat, fără ajutorul şoferului), comunicarea Car-2-Car (unităţile de transport comunică inteligent între ele pentru evitarea accidentelor) şi detecţia animalelor – sistemul care va face parte din pachetul City Safety.

Comentarii