lukoil-banenr

 

VW XL1 – Mașina de un litru

bodybuilding

Se pare că, din ce în ce mai mult trăim o periodă a declarațiilor. Deseori simpatia cumpărătorilor față de un brand sau altul se bazează pe aceste declarații și producătorii de automobile nu se pot abține de la ele. Unele din aceste declarații sunt oportune și bine gândite din punct de vedere economic, altele sunt doar ‘declarații de imagine’. În această ordine de idei avem compania Renault care a declarat ca vor produce o mașină de 5.000 de Euro și le-a reușit. Ba mai mult ca atît, a fost și rămâne a fi un hit a vânzărilor Europene. Acum nici Volkswagen nu a rezistat tentației de a ne tachina cu o nouă declarație: ‘mașina de un litru’.

diselok

Cu alte cuvinte mașina care ar avea un consum de doar un litru de combustibil la sută. Sună impresionant, desigur și echipa lui Ferdinand Piech a reușit să ne și prezinte această mașină și se numește VW XL1 și va debutala show-ul di Quatar. Doar că are o singură problemă – nu este nouă. XL1 este un concept deja cunoscut nouă și anume Conceptul VW L1 prezentat încă în anul 2009 la Frankfurt și care se lăuda cu un consum de 1,38 litri de motorină la suta de kilometri. Hm, 1.38 litri e impresionant dar nu destul pentru a face o declarație. De aceea la această formulă s-a mai lucrat putin și uite că s-a născut XL1 care este foarte aproape de producția de serie spun acei de la VW.

Formula este simplă – un motor diesel TDI în doi cilindri care produce 48 cai putere cuplat cu un motor electric de 20KW (27 cai putere). Pentru eficiență maximă platforma de propulsare este gestionată de o cutie DSG cu dublu ambreiaj în șapte trepte. Deja sună eficient și econom. Dar piesa de rezistență este aerodinamica super-eficientă a conceptului. În detrimentul esteticului, XL1 are un coeficient aerodinamic sporit. Când au pus toate cap la cap VW au obșinut Mașina de Un Litru, de 0.9 litri de motorină la suta de kilmetri ca să fim pedanți. Motorul electric are o automonie de 35 de Km, apropo. La nivel de interior lucrurile stau mai bine decât în cazul conceptului original L1.

Interiorul este similar celor din mașinile de serie. Butoanele ce controlează Climate Control-ul par a fi împrumute direct dintr-un Polo sau Golf, la prima vedere. Fotoliile sunt separate pentru șofer și pasager spre deosebire de bancheta unică în VW L1. Cu alte cuvinte VW au făcut efortul maxim pentru a face acest concept cât mai familiar pentru fanii mărcii. În concluzie putem să zicem că este un concept captivant care lansează o idee superbă în declarația sa de ‘un litru’. Dar  în ceea ce privește producția de serie iminentă a acestui concept există totuși rezerve. VW XL1 este o extraordinară declarație și un exercițiu de lăudat pentru producătorii moderni.

De facto XL1 este o mașină fără practicalitate cu doar două locuri, cu o platformă de propulsare insuficient de puternică pentru necesitățile cotidiene și cu o formă nerealizată din punct de vedere estetic. În plus rămăne de văzut dacă declarația consumului atât de mic va fi realistică în condiții normale de exploatare și nu doar în măsurări și estimări de laborator.

Comentarii