lukoil-banenr

Alexandru Bogdan Mariş – student în anul IV la Universitatea Transilvania din Braşov, la Facultatea Design de Produs şi Mediu, secţia Design Industrial – a început ca orice tânăr, prin desene pe hârtie, apoi trecând la Photoshop pentru a deveni ulterior specializat în programe de modelare asistate de calculator. Munca lui Alexandru a dat roade în 2009, când tânărul student a definitivat proiectul Dacia Logan Coupé, un „mic succes” care l-a impulsionat şi mai tare.

bodybuilding

concept-dacia-1300-07

diselok

„Am hotărât că trebuie să îmi adun toate cunoştinţele în materie de design auto şi modelare virtuală într-un concept mult mai bine gândit şi pus la punct. Astfel au apărut primele idei pentru o readucere la viaţă a celebrei Dacia 1300, asupra căreia am lucrat timp de trei ani” a declarat tânărul designer român.

Astfel a luat naștere conceptul Dacia 1300, despre care autorul spune următoarele: „2014 Dacia 1300 Concept are la bază clasica Dacia 1300 produsă la Mioveni în anii ’70. Am păstrat toate elementele de pe maşina originală: elementele cromate, grilele, forma farurilor şi a stopurilor, amplasarea buşonului de benzină. Am îmbinat chiar şi jantele într-o maşină nouă, maşina care şi-ar dori să se plaseze în clasa de lux, printre modele ca Audi A7, Mercedes S-Klasse şi ajungând chiar până la Porsche Panamera”.

concept-dacia-1300-16

Alexandru propune pentru conceptul său o lungime de 5,1 metri şi o lăţime de 2 metri, cumulate cu linii de design agresive, foarte pronunţate, dar care păstrează totodată aspectul clasic. Pentru interior, designerul a renunţat la bancheta din spate, imprimând o configuraţie cu patru locuri „foarte spaţioase”.

„Trebuie avut în vedere că acest model este un exerciţiu de design şi nu o maşină gata să iasă pe stradă. Din acest motiv sunt elemente care lipsesc de pe maşină, cum ar fi stâlpul B”. Alexandru preferă să lase publicul să speculeze cu privire la tehnologia şi soluţiile mecanice care s-ar preta conceptului său, însă mărturiseşte că „ar fi frumos ca maşină să aibă un motor V8 puternic şi tracţiune spate, dar în acelaşi timp şi un motor electric pentru cei mai eco-friendly”.

concept-dacia-1300-03

concept-dacia-1300-05

concept-dacia-1300-06

concept-dacia-1300-08

concept-dacia-1300-09

concept-dacia-1300-11

concept-dacia-1300-13

concept-dacia-1300-15

concept-dacia-1300-17

concept-dacia-1300-18

Comentarii