lukoil-banenr

Audi a prezentat noul model cu care va aborda sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Anduranţa şi celebra Cursă de 24 de ore de la Le Mans din luna iunie. Germanii au decis să menţină numele R18 e-tron quattro chiar și dacă noul prototip al clasei LMP1 include numeroase schimbări care reflectă noul regulament tehnic.

bodybuilding

Audi R18 e-tron quattro

diselok

Principala noutate o reprezintă sistemul de propulsie: pe lângă un motor V6 diesel uşor revizuit şi sistemul KERS frontal care presupune recuperarea energiei eliberate în momentul frânarii, R18 e-tron quattro include şi un sistem care transformă căldura degajată de sistemul de evacuare în energie electrică – o tehnologie similară cu cea care va fi introdusă pe monoposturile de Formula 1 începând din sezonul 2014.

Producătorul german a operat şi câteva mici schimbări de natură estetică, printre care se numără redesenarea aripilor frontale, reducerea lăţimii cu 10 mm şi creşterea înălţimii cu 20 mm. Noul Audi R18 e-tron quattro a fost deja testat în secret pe circuitul de la Sebring din Statele Unite, iar printre rivalii din 2014 îi va avea pe cei de la Porsche cu pilotul Mark Webber în calitate de lider și pe japonezii de la Toyota.

Audi R18 e-tron quattro

Comentarii