lukoil-banenr

Cine nu o ştie? Cine nu o cunoaşte? Natalia Gordienco, frumoasa blondă, mereu cu zâmbetul pe buze, plină de optimism, reuşte să le facă pe toate. Este o artistă împlinită şi o femeie de succes. Şi ca orice om de succes, are şi o maşină care îi serveşte. Aşa că n-am scăpat ocazia s-o luăm la întrebări pe Natalia despre viaţa sa de şoferiţă, cum se descurcă, ce preferinţe în domeniul vehiculelor pe patru roţi… (Marcel Toma)

bodybuilding

10751548_962217993793253_1658239501_n_resize

diselok

Nu te întreb cum se simte o blondă la volan….

Nu mă afectează bancurile despre blonde sau despre blondele la volan, cu atât mai mult. Nu conduc, de fapt, nici ca o blondă, nici ca o brunetă – mi s-a spus de multe ori că eu şofez ca un bărbat. Şi cum şofează bărbaţii, mai exagerez, uneori regulamentul nu e bine scris sau nu e scris spentru mine (sper că nu citeşte nimeni de la Poliția de Patrulare).

Te afectează părerile nu tocmai pozitive de care se bucură femeile în rândul celeilalte categorii de şoferi? Adică în rândul bărbaţilor?

Eu conduc mai agresiv, mai incorect şi mai neliniştit decât o fac de obicei femeile. Dar nu pot zice că nu sunt atentă la trafic, controlez situaţia de pe carosabil şi ce a maşinii mele. De fapt, bărbaţii se enervează degeaba şi se înşeală – femeile conduc minunat, atent, corect, calm, spre deosebire de bărbaţi sau de o castă aparte, şoferii de maxi-taxi, care enervează toţi şoferii. Fără o înjurătură nu poţi caracteriza acţiunile lor pe drum.

10816216_962218260459893_291724090_n_resize

Ce este pentru tine o maşină? Pe cât de tare te interesează parametrii tehnici? Eşti în stare să te descurci singură în caz de vreo problemă sau mâna pe telefon şi fuga la service?

Sunt foarte ataşată de maşină, îngrijesc de ea, trebuie mereu să fie la fel de curată ca mâinile şi încălţămintea. Pot să o spăl de două ori şi să plouă încă după asta – nu mă deranjează.

Cât despre reparat, nu pot să mă laud cu aşa aptitudini, drept că nici n-am avut situaţii în care să rămân blocată prin păduri, slavă Domnului. Poate, aş fi ridicat şi eu capota să mă codesc pe-acolo. O dată s-a întâmplat şi atunci am reacţionat ca o blondă – s-a aprins becul de avertizare dar am mers până la capăt. Adică până s-a terminat combustibilul în rezervor şi maşina, efectiv, s-a oprit. Bine că la îndemână este telefonul şi prietenii, respectiv.

10811499_962218003793252_461569025_n_resize

Ce maşini ai avut şi care ţi s-a părut cea mai bună? Ce calităţi ai apreciat la ea?

Maşina cum a fost aceea a şi rămas, Mercedes C-Klasse Coupe, datorită ei toată lumea mă recunoaşte, nu mă pot ascunde, mereu cineva îmi va zice că m-a văzut undeva acolo. De care eu sunt absolut mulţumită, ca să mă facă să zic că există Mercedes şi alte feluri de maşini. S-a întâmplat periodic să conduc şi alte maşini. Un Nissan Z Coupe, o maşina sport, care îmi plăcea dar, ca o maşină sport mai deosebită, era destul de rigidă şi aveam deseori senzaţia că ating asfaltul cu partea moale a corpului, plus că era şi cu cutie manuală. Cât timp merţanul mi-a stat în service, o vreme, am mers cu un Range Rover, care mi-a dat o senzaţie deosebită, de rege a drumului.

De regină, mai bine zis.

… Eram cea mai sus poziţionată, îmi părea că toţi cei din jur sunt nişte pitici, avea ţi un parbriz ireal de mare. Îmi plăcea, din considerentul senzaţiei de control pe care o oferea, dar de fiecare dată când am fost întrebată dacă îmi place off-road şi ce mașini aş prefera, în general, de fiecare dată am răspuns că apreciez cele sport, rapide, vii, cu caracter tineresc, aşa cum sunt şi eu.

Am mai încălecat un BMW Seria 6 Cabrio, o maşină sport care prinde foarte bine drumul, am savurat această abilitate mai ales la drum lung, spre Bucureşti, spre exemplu. Bineînţeles, o maşină cabrio nu este făcută pentru Chişinău – aveam impresia că adunam tot praful pe faţă de pe străzile oraşului meu iubit.

Despre preferinţe am înţeles, îţi plac toate maşinile bune..

Cam aşa. Îmi plac şi maşinile retro foarte tare, Porsche dintre cele mai vechi care sunt nişte minunăţenii, care îţi trezesc cela mai luminoase sentimente, care costă însă foarte scump pentru realităţile şi buzunarele noastre.

Pentru ce procuri o maşină? Ce trebuie să aibă şi să poată pentru a fi pe placul Nataliei Gordienco? Cilindree, cai putere, alte caracteristici?…

Ca orice femeie percep o maşină în primul rând vizual, estetic. Dacă nu-mi place la exterior nu mă pot convinge nici cele mai trăsnite performanţe. Bărbaţii alfel aleg, altfel apreciază, caii, turaţiile… Pentrtu mine nu are mare importanţă diferența de cilindree, că are 3.0, că are 5.5, sunt adepta unor soluţii rezonabile şi ajustate la realităţile noastre. Nu văd sensul să procuri un automobil cu propulsor de 5.5 pentru drumurile noastre, compresor etc – efectiv nu ai unde-i dezvolta capacităţile. Pe Viaduct şi acolo în orele mai speciale când nu se fac ambuteiaje. Dar şi acolo nu prea ai cum pentru că circulă echipajele de poliţie, acum avem şi camere instalate peste tot… Pentru mine e suficientă şi o cilindree de 2.0, în principiu. Consider că maşina trebuie să aibă calităţile real utile, să prindă bine la ceva anume de ce ai nevoie, nu doar pentru fiţe şi a te făli în faţa prietenilor şi a posta pe Facebook.

 

Comentarii