lukoil-banenr

bodybuilding

Le Maniac

diselok

Cea mai recentă revoluţie ecologică în sportul auto a început la cursa de 24 de ore de la Le Mans în 2006, când Audi-ul R10 TDI pilotat de Emanuele Pirro, Frank Biela şi Marco Werner a devenit primul bolid turbodiesel care a câştigat celebra cursă franceză. În mai puţin de un deceniu, ne putem aştepta la o altă revoluţie: bolidul electric.

Constructorul elveţian Green GT a prezentat o maşină de curse propulsată exclusiv cu electricitate, cu care ar vrea să se prezinte la startul cursei de 24 de ore de la Le Mans, din 2011. Pentru realizarea acestui proiect inedit a fost cooptat tânărul designer Thomas Clavet, care a creat planurile unui bolid cu şasiu din fibră de carbon, omologat FIA, şi caroserie din fibră de sticlă. Habitaclul este specific mai mult avioanelor de vânătoare, accesul pilotului facându-se prin geamul de sus, rabatabil.

Maşinăria are două motoare electrice răcite cu apă, fiecare de câte 100 kW, cuplate la o transmisie diferenţială patentată de Green GT. Alimentarea este asigurată de panourile solare fotovoltaice şi de cele două baterii litiu-ion, fiecare de câte 30 kWh. Punând totul pe cântar, o să avem un model ce nu depăşeşte 860 kg. Puterea generată este echivalentă cu 350-400 CP ai unui motor cu ardere internă, însă cuplul transmis la roţi depăşeşte 2000 Nm! Motoarele electrice ar fi capabile să lanseze maşina de la 0 la 100 km/h în 4 secunde şi apoi la o viteză maximă de 275 km/h. Una însă nu prea înţelegem – cum va rula bolidul elveţian pe timp întunecat – cursa de durează totuşi 24 de ore, mai bine de 10 dintre care sunt lipsite de soare.

Desigur, în afară de cuplu, performanţele sunt modeste, dacă le raportam la motoarele V12 diesel de la Audi sau Peugeot, însă compania elveţiană nu mizează deocamdată pe victorie, ci vrea doar să ajungă la finiş. Green GT speră ca această maşină sa fie considerată un pionier al circuitului şi să devină un bolid ce poate fi achiziţionat de oricine-şi permite un supercar electric high-tech. Desigur, la moment afacerea pare o idee utopică, mai ales că proiectul se află abia în faza de studiu de design, însă elveţienii au anunţat că modelul va fi gata la timp pentru a lua startul în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2011. Vestea bună este că, pentru ca Green GT sa obţină omologarea pentru cursă, compania elveţiană trebuie mai întâi să producă 22 de exemplare pentru stradă. Este cineva interesat?

Comentarii