lukoil-banenr

 

bodybuilding

Noua dorinta Renault DeZir

diselok

Cu ocazia deschiderii Salonului Auto de la Paris, francezii de la Renault vor sa atraga atentia asupra noului lor concept, Renault DeZir.
„Desire” înseamnă „dorinţă” în franceză, iar producatorul si-a declarat prin acest concept dorinţa de a se dedica mai mult unui stil emoţional in designul maşinilor Renault.
Renault DeZir are la bază trei termeni: simplu, senzual şi cald. Este vopsit în roşu pentru a evidenţia pasiunea, însă formele sale sunt simple şi exprimă puritate şi fluiditate. Designerii s-au inspirat din suprafeţele în mişcare ale lichidelor.
DeZir este un coupe cu două locuri, jantele de 21″ făcându-l să arate foarte impozant, deşi este o maşină compactă. Partea frontală încearcă să aducă în actualitate moştenirea stilistică a maşinilor Renault de altă dată, iar sigla de mari dimensiuni marchează momentul de evoluţie a mărcii.

De fapt, partea frontală a lui DeZir va deveni noua imagine de marcă a viitoarelor maşini Renault. Nu ştim dacă porţiunile cu LED-uri vor intra pe maşinile de serie, dar, în cazul lui DeZir, sunt responsabile pentru un look high-tech al maşinii.
Uşile sunt de tip fluture, deschizându-se în mod antagonic pe fiecare parte. Cabina este concepută în stilul unei carlinge de avion, având o suprafaţă vitrată redusă. Interiorul, însă, nu are legătură nici cu avioanele, dar nici cu maşinile actuale.
Le dăm dreptate designerilor, care declară că în interiorul lui DeZir simţi că „pluteşti pe un nor”. Practic, multe dintre elementele habitaclului par a „pluti”, neavând o legătură evidentă cu interiorul. Scaunele au fost înlocuite cu o banchetă profilată, dar cu finisare diferită pentru cele două locuri.
Motorizarea lui DeZir este electrică. Vorbim de un agregat plasat în zona centrală, în timp ce bateriile litiu-ion sunt plasate imediat după banchetă, conferindu-i o autonomie de 160 km. Răcirea se realizează prin intermediul canalizaţiilor de pe lateralele maşinii.

Motorul electric este acelaşi utilizat pe maşinile de serie, dar este „tunat” pentru a dezvolta 150 CP şi 226 Nm. Încărcarea bateriilor se poate face în 3 moduri: încărcare normală în 8 ore, încărcare rapidă în 20 de minute la 80% sau schimbarea bateriei, datorită tehnologiei Quick Drop.
Structura maşinii este tubulară, iar panourile caroseriei sunt din Kevlar, masa totală a maşinii fiind redusă. Renault DeZir se laudă şi cu o aerodinamică excelentă, având un cX de numai 0,25. Prin urmare, performanţele maşinii sunt culminante: 100 km/h sunt atinse în 5 secunde, respectiv 50 km/h în doar 2 secunde. Nu lipseşte nici sistemul de recuperare a energiei la frânare, de tipul KERS, preluat din Formula 1.
Pentru fanii gadgeturilor, DeZir oferă un avansat sistem multimedia. Are un display tactil si un sistem de navigaţie care combina itinerariul ales cu agenda zilnică a soferului. Nu lipseşte nici sistemul audio avansat, conceput în colaborare cu institutul francez de acustică, fondat de Pierre Boulez în 1969. Mai multe detalii despre acest concept vom avea dupa prezentarea sa oficiala la Salonul Auto de la Paris din aceasta toamna.

Comentarii