lukoil-banenr

Conceptul FCEV prezintă trăsăturile estetice care vor inspira succesorul modelului FCX Clarity, automobilul alimentat cu hidrogen produs în serie de cei de la Honda.

bodybuilding

Honda FCEV Concept4

diselok

Honda a prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Los Angeles conceptul FCEV care, pe lângă o potențială direcție de design pentru succesorul lui FCX Clarity, a primit un tren de propulsie de nouă generație. Acesta din urmă e capabil să furnizeze o autonomie de peste 480 kilometri doar cu un rezervor de hidrogen. Inovaţia la conceptul FCEV de la Honda este integrarea întregului sistem de propulsie cu pile de combustibil sub capota motorului, ceea ce permite introducerea unui habitaclu cu cinci locuri şi un portbagaj generos, potrivit spuselor oficialilor de la Honda.

În comparație cu automobilele electrice, realimentarea conceptului Honda FCEV, deoarece consumă hidrogen, durează doar trei minute. În plus, sistemul de alimentare este cu 60% mai puternic faţă de cel al lui FCX Clarity, graţie unor pile de combustibil cu o densitate de putere de 3 kW/L. Versiunea de serie a acestui sistem de propulsie va fi disponibilă începând cu anul 2015, anunţă reprezentanţii Honda.

În plan istoric, Honda RCX este primul vehicul alimentat cu hidrogen produs în serie. Încă din 2003, acesta se mândrea cu capacitatea de a porni şi funcţiona la temperaturi sub punctul de îngheţ al apei şi a fost şi primul vehicul cu pile de combustibil oferit în leasing unui client persoană fizică. Honda a oferit modelul FCX doar în California, în cadrul unui program special de test.

Reamintim că vehiculele alimentate cu hidrogen suferă de aceeaşi problemă ca vehiculele electrice – lipsa infrastructurii de staţii de alimentare dedicate, fiind necesare pompe speciale pentru realimentarea unui automobil cu hidrogen.

Honda FCEV Concept

Honda FCEV Concept1

Honda FCEV Concept2

Honda FCEV Concept5

Comentarii