lukoil-banenr

bodybuilding

 

diselok

Best of show

În data de 16 August 2009 în California s-a desfăşurat cea de-a 59-a editie a “Pebble Beach Concours d’Elegance” – tradiţionalei reuniuni a colecţionarilor de elită de automobile clasice. Ediţia din acest an a reunit circa 200 de automobile din diferite clase, de serie redusă sau prototipuri, multe dintre ele aparţinând unor mărci celebre precum Bugatti, Bentley, Ferrari sau Packard.

Cele aproape 200 de automobile sosite din 19 ţări au fost reunite în nu mai puţin de 29 de clase diferite şi, în premiera la “Pebble Beach Concours d’Elegance”, a fost rezervată inclusiv şi o clasă pentru motociclete. Printre VIP-urile prezente la această ediţie s-au numărat: actorul şi omul de televiziune american Jay Leno prezent cu un Bugatti 37A Roadster din 1937, actorul de comedie american Jerry Seinfeld prezent cu un Porsche 908/03 Spyder, fabricaţie 1970 (obtinanad locul 2 la clasa Porsche), guvernatorul statului California şi actorul Arnold Schwarzenegger, foşti piloţi precum Stirling Moss sau Hans Joachim Stuck.
Juriul concursului a desemnat “Best of Show” un  Horch 853 Sport Cabriolet din 1937, carosat de firma Voll & Ruhrbeck – exemplar unicat şi  aflat în posesia lui  Robert M. Lee din statul american Nevada.

Augustin Horch a început producţia de vehicule împreună cu Karl Benz, colaborarea durând până în 1899, când a început să construiască maşini doar sub numele sau, August Horch & Cie. În 1909 acesta, după o dispută cu asociaţii săi, rămâne fără drepturi asupra propriului nume şi înfiinţează o noua companie, numită Audi, cuvânt care reprezintă traducerea numelui Horch în latină. Cu toate acestea, producţia maşinilor Horch a continuat şi fără fondatorul sau.
În 1935 Horch întroduce modelul 850, care avea montat un motor de 5 litri cu 8 cilindri în linie. Versiunea cu ampatament scurt, modelul 853 a devenit foarte popular atât datorită luxului oferit, cât şi datorită preţului competitiv. Ca mulţi producători ai acelei vremi, Horch oferea maşinile cu sau fără caroserie, astfel cumpărătorul avea posbilitatea să apeleze la o firmă specializată în producţia de caroserii. Printre firmele care au construit caroserii pentru maşinile Horch a fost şi Voll & Ruhrbeck.

Horch 853 A, produsă între 1936 şi 1939, avea un motor de cinci litri volum şi livra 120 cp. Automobilul era echipat cu doua carburatoare Solex cu flux descendent, ambreiaj multidisc şi cutie de viteze în patru trepte. În premieră, suspensiile erau independente pe toate punţile, cu braţe radiale în faţă şi De Dion – în spate. La fel, pentru prima dată erau folosite frâne hidraulice cu amplificator cu vid.

Comentarii