lukoil-banenr

Ediția din acest an a Salonului Auto de la Geneva, care se va desfășura în luna martie, va prezenta atenției publicului primul automobil al mărcii gemane renăscute, Borgward. Chiar dacă, formal, compania Borgward s-a relansat încă în 2008, atunci când a fost atestată, abia acum aceasta s-a declarat pregătită să prezinte noul automobil.

bodybuilding

Inițiatorul relansării mărcii este, printe alții, Christian Borgward, nepotul legendarului întemeietor al companiei și al numelui – Carl F. W. Borgward. Christian a adunat o echipă de ingineri și designeri, mulți dintre aceștia având un nume greu în industria constructoare de automobile, cu toții muncind asupra primului automobile al mărcii relansate și care va fi descoperit la Geneva. Potrivit lui, compania va promova filosofia și strategia utilizată pe timpuri de bunicul lui – perfecțiunea tehnică și cele mai avansate tehnilogii. Așa că Borgwardul noii epoci se anunță a fi unul deosebit de interesant. Ultima dată, Borgward a fost prezent la u salon auto tocmai în 1960, cu un an înainte de falimentul companiei.

diselok

Dar cum fără trecut nu există prezent și nici viitor, dăm în urmă câteva file de istorie și ne amintim despre ce a fost Borgward, cine a fost Borgward și prin ce anume au rămas în istorie.

11007498_1018370318178020_787761647_n

Compania germană a fost înființată în 1919 de către Carl F. W. Borgward, a avut locația în Bremen și a activat până în 1961, producând mărcile de automobile Borgward, Hansa, Goliath și Lloyd. Specializată pe producția de automobile, camioane și autocaruri, în anii ’50  ai secolului trecut aceasta a ajuns al treilea producător auto în Germania, după volumul producției. Borgward s-a numărat printre primii constructori din Germania care a utilizat noutăți tehnologice ale acelor vremuri cum ar fi cutia de viteze automată sau suspensia pneumatică. Spectrul modelelor produse era vast și cuprindea atât sedanuri luxoase și coupe, cât și mașini “corporative”, cum li s-ar spune acum.  Multe dintre mașinile Borgward sunt niște valori și atrag şi colecționarii, modele cum ar fi Hansa 1500 sau Isabella.

În pofida noutăților implimentate în industria germană de automobile, compania făcea tot mai greu față concurenței, cum ar fi Opel sau VW, care periodic lăsau jos prețurile. Falimentul a devenit inevitabil în 1961 cu plata totală a datoriilor față de creditori. Doi ani mai tîrziu, s-a stins și Carl F. W. Borgward.

11006072_1018370304844688_599820025_n

11004726_1018370314844687_1060709191_n

10979235_1018370321511353_1268010076_n

10967887_1018370311511354_1962135727_n

Comentarii