lukoil-banenr

BMW M3 va avea doi succesori: M3 Sedan şi M4 Coupe, cele două nume respectând noua nomenclatură pe care germanii au ales-o pentru modelele lor de segment mediu cu patru, respectiv două uşi. Cele două modele se deosebesc exclusiv prin tipul caroseriei, cei de la BMW oferindu-le clienţilor în rest aceleaşi opţiuni, aceeaşi motorizare şi acelaşi nivel tehnologic pe M3 Sedan şi M4 Coupe.

bodybuilding

bmw-m3-f80-gelekt-009

diselok

Bavarezii s-au folosit de evoluţia tehnologiei pentru a scădea masa proprie a noilor modele cu aproximativ 80 de kilograme, element care a contribuit esenţial la cifrele de performanţă pe care le afişează modelele germane. Cu 4.1 secunde pentru 0-100 km/h împreună cu transmisia M cu două ambreiaje şi cu o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h (280 cu pachetul M), noile M3 Sedan şi M4 Coupe îmbunătăţesc cu nu mai puţin de 0.7 secunde timpii anterioarei generaţii. Cifre care sunt realizate de un motor complet nou pentru gama medie M: o unitate cu şase cilindri în linie care beneficiază de tehnologia TwinPower Turbo şi care dezvoltă 431 de cai putere, cu 11 în plus faţă de cea de pe versiunile M3 înlocuite. Motorul turbo vine cu un avantaj imens și la capitolul cuplu maxim, care a crescut şi el cu nu mai puţin de 40% şi este disponibil foarte jos, încă de la 1800 de rotaţii pe minut.

Noile M3 Sedan şi M4 Coupe au îmbunătățiri și la consum, înregistrând acum un consum în medie 8.3 litri/100 km, adică cu un sfert mai puţin decât generaţia anterioară. Emisiile sunt cifrate la 194 de grame CO2/km, deci avem primele M-uri care scad sub bariera de 200, noul motor ridicându-se la nivelul cerinţelor Euro 6.

La capitolul transmisii disponibile, BMW merge pe mâna unor cutii manuale în standard. Acestea sunt optimizate pentru a face faţă cerinţelor unor M-uri demne de anul 2013 şi pot fi înlocuite opţional la achiziţie cu o transmisie automată M DCT care a ajuns la a treia generaţie, oferă şapte trepte şi integrează câteva funcţii interesante: Launch Control, pentru plecare optimizată de pe loc, sau – o noutate absolută – Smokey Burnout, care-i oferă şoferului posibilitatea de a efectua burnout-uri în „mediu controlat”.

Noile M3 Sedan şi M4 Coupe vin cu un diferenţial electronic Active M pe spate care înlătură „derapajul pe suprafeţe alunecoase, de exemplu când roata din dreapta şi roata din stânga au niveluri diferite de aderenţă”. Optimizarea tracţiunii vine la pachet cu DSC şi cu funcţiile sale, implicit cu modul dinamic M, care opreşte sistemele electronice să intervină până când maşina consideră că a atins limita. Pentru a fi siguri că nivelul de aderenţă este optim, inginerii BMW au implicat chiar şi anvelopele în procesul de dezvoltare, astfel că acestea devin parte integrantă a pachetului oferit de bavarezi. Aşezate pe jante de 18 inch în versiunea standard şi de 19 inch ca opţiune, acestea oferă stabilitate laterală îmbunătăţită.

Faţă de versiunile standard ale lui BMW Seria 3 şi Seria 4, noile M3 Sedan şi M4 Coupe vin cu modificări esențiale mai ales în ceea ce priveşte aspectul exterior. Astfel, jantele speciale cu spiţe duble, spoilerul frontal şi cel posterior, oglinzile laterale cu două braţe de prindere şi mai ales capota care face loc intercooler-ului prin celebrul power dome îţi indică imediat faptul că ai de-a face cu versiuni speciale ale modelelor pe care altfel le emulează corect atât M3 Sedan, cât şi M4 Coupe. Scopul declarat al designerilor germani a fost acela de a explica prin design potenţialul dinamic al maşinilor: „Noile M3 Sedan şi M4 Coupe au un impact vizual care ridică limbajul de design BMW M la un nou nivel al expresiei, subliniat de caracterul funcţional, de atracţia emoţională şi de verva dinamică”, explică Karim Habib, şeful de design al celor mărcii germane. M3 Sedan se diferenţiază uşor de cel al lui M4 Coupe în ceea ce priveşte eleronul subtil de pe capacul portbagajului. Dacă la M3 vorbim de un element adiţional vizibil, în cazul modelului cu două uşi este vorba de un eleron integrat în caroserie.

La interior, noile M3 Sedan şi M4 Coupe îşi împart designul şi elementele adiţionale care transformă linia „de serie” în M-uri veritabile. Astfel, pe lângă scaunele profilate sportiv inspirate din „scoicile” din motorsport (care vin cu comenzi manuale în standard), modelele bavareze oferă o listă întreagă de elemente care poartă semnătura M GmbH: pragurile, pedalierul, levierul cutiei de viteze, volanul cu inserţii cromate sau instrumentarul de bord. M4 Coupe are patru locuri şi un portbagaj de 445 de litri, în timp ce în M3 Sedan pot încăpea cinci pasageri, iar portbagajul creşte şi el până la 480 de litri.

Cele două modele vor fi produse la uzine diferite: M4 Coupe va fi asamblat la fabrica BMW din Munchen (pe aceeaşi bandă cu Seria 4), iar M3 Sedan va vedea lumina zilei la situl de producţie Regensburg (unde se asamblează Seria 3).

BMW M3

BMW M3

BMW M3

bmw-m3-f80-gelekt-008

bmw-m3-f80-gelekt-014

bmw-m3-f80-gelekt-010

bmw-m3-f80-gelekt-011

bmw-m3-f80-gelekt-012

BMW M4

BMW M4

BMW M4

BMW M4

BMW M4

BMW M4

BMW M4

bmw-m4-f82-gelekt-013

bmw-m4-f82-gelekt-014

bmw-m4-f82-gelekt-015

bmw-m4-f82-gelekt-016

New-BMW-M4-Coupe-4[2]

Comentarii