lukoil-banenr

bodybuilding

Răspuns destoinic

diselok

Cu aproape doi ani în urmă, un fost designer de la Ford, Daniel Paulin, a avut ideea de a construi o nouă supermaşină americană. Pe atunci aceasta era o mişcare curajoasă a suedezului, care are în portofoliu automobile ca Thunderbirds FAB1 şi Ford Focus C-Max. La acea vreme, se preconiza că VR Concept va fi gata în anul 2012. Dar maşina este gata deja acum!

Fondatorul firmei Devon Motorworks, Scott Devon, a trecut prin mai multe tipuri de business: mâncarea semipreparată, imobiliare şi terenuri sau design industrial. Iar acum, împreună cu pilotul Justin Bell, va oferi lumii o nouă sculptură pe patru roţi, Devon GTX.
Maşina se diferenţiază mai mult decât subtil de restul supercarurilor de pe piaţă. Îmbinând un stil retro cu tuşele SF, caroseria este musculoasă şi uimeşte prin soluţiile coloristice – arcele roţilor sunt vopsite diferit de restul caroseriei, dar la fel cu partea superioară, iar modelarea formelor are rolul de a aminti pasionaţilor de maşinile sport din primele decenii ale secolului XX. Din anumite unghiuri maşina pare cu decenii în faţa celor actuale, dar, în acelaşi timp, dacă este privită din lateral, pare inspirată din automobilele anilor ‘40. Totuşi, este clar că GTX are un design inspirat din Dodge Viper.

Farurile şi stopurile provin din registre diferite: primele te duc cu gândul la noile modele Ferrari, în timp ce blocurile optice spate amintesc de muscle-car-uri americane cunoscute. Pachetul este întregit de un eleron racing, care accentuează faptul că ne uităm la o maşină performantă, dar care pune un mare accent şi pe modul în care arată. Fibra de carbon, din care este construită maşina, este de acelaşi tip cu cea utilizată în construcţia avioanelor moderne, iar elementele cromate evidenţiază exclusivitatea lui Devon GTX – de remarcat corespondenţa între perechea de fante din spoilerul faţă şi evacuările centrale din difuzorul spate. Portierele de mari dimensiuni se deschid în sus, „muşcând” din acoperiş, în timp ce suprafaţa lor laterală foarte mare favorizează o linie laterală mult mai cursivă.

La interior, a fost pusă în aplicare filosofia “mai puţin este mai mult” (”less is more”), rezultatul fiind al unui aspect general foarte “aerisit”. Consola centrală este clasică, cu comenzi semiintuitive aşezate în jurul CD/ DVD-player-ului şi a radioului. Indicatoarele analog cu lumină albastră completează într-un mod foarte reuşit această parte a interiorului maşinii
Sub “pielea” de carbon se ascunde un V10 de 8,4 litri şi 650 cp, agregatat cu o cutie mecanică în doar şase trepte. Viteza maximă – 200 de mile americane pe ora! Preţul iniţial pentru vesiunea de bază va fi de 500 000 USD, un eventual pachet Sport (unde oare sa mai încapă şi acesta) va mai adăuga încă 25 000. Ca un argument în favoarea sa, Devon GTX a reuşit un record de circuit pe celebra Laguna Seca, cu un timp de 1:35.075. Adică mai bine decât Nissan GT-R (1:39.62) sau Porsche 911 Turbo (1:39.89).

Comentarii