lukoil-banenr

bodybuilding

Viziuni de viitor

diselok

Cum ar fi să ai un sportcar veritabil care să consume mai puţin de 4 litri la 100 km? Acest vis al multora dintre noi va fi prezentat de BMW la Frankfurt sub numele de Vision EfficientDynamics Concept.

BMW nu a făcut prea mult caz din tehnologia hibridă în ultimii ani, dar vorba ceea – bavarezii tac şi le fac. Astfel, la Salonul Auto Frankfurt 2009 BMW va aduce un concept hibrid foarte spectaculos şi revoluţionar, denumit Vision EfficientDynamics Concept. Cu acest prototip BMW face un pas într-o zonă relativ virgină şi anume hibrizi plug-in diesel. Fiind însă un BMW, acest concept trebuie să fie prin definiţie economic, ecologic, dar mai ales – sportiv.
Ceea ce şi este, BMW Vision Concept fiind capabil să atingă 100 km/h în 4,8 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h , aceste valori, spectaculoase pentru un hibrid, fiind atinse cu preţul a doar 3,76 litri de motorină la fiecare 100 km parcurşi şi cu emisii CO2 de 99 grame pentru un kilometru parcurs. Senzaţional!

Cum au reuşit acest lucru? Prin combinarea unui motor diesel de mic litraj şi a alte două motoare electrice. Dieselul este un trei cilindri de 1.5 litri, obţinut practic prin secţionarea în două a eficientului diesel de 3.0 litri de pe BMW 335d. Puterea generată este de 163 CP şi 290 Nm, stabilind un nou record pentru tehnologia diesel (109 CP per litru). Motorul termic este însă ajutat de două motoare electrice, unul pe fiecare punte, puterea totală ridicându-se astfel la 356 CP. Întregul sistem este dirijat de o cutie cu dublu ambreiaj DCT, similară cu cea de la M3 sau Z4.

Pe lângă capacitatea de a reîncărca bateriile în timpul frânării, energia electrică poate fi obţinută şi prin conectarea la orice priză prin intermediul unui conector amplasat în aripa faţă. Durata de încărcare maximă este de 2 ore şi, cu rezervorul de combustibil de 25 de litri plin, BMW Vision Concept poate parcurge aproape 700 km. Această autonomie este una remarcabilă pentru un concept sportiv şi este posibilă şi datorită unui coeficient aerodinamic de doar 0,22, obţinut prin implementarea unor tehnologii aerodinamice din Formula 1 şi a unei mase în jurul a 1.400 de kg.

În privinţa design-ului, acest coupe cu 2+2 locuri se dezice în sfârşit de influenţa Bangle, dictând noi linii de design, cuvântul de ordine fiind agresivitatea. Vehiculul ce oferă 2+2 locuri combină performanţele dinamice şi eficienţa supremă cu o funcţionalitate înaltă. Uşile „gullwing”, ultrauşoare, permit accesul facil în maşină. Interiorul demonstrează posibilităţile celor mai noi tehnologii şi materiale: spre exemplu, acoperişul şi inserturile uşilor sunt create din sticlă policarbonat şi devin automat opace de culoare închisă atunci când sunt iluminate din afară.
Aşa cum spuneam, vom vedea viitorul BMW la Frankfurt 2009 şi ne vom convinge de faptul că tehnologia hibridă nu înseamnă implicit moartea sportivităţii.

Comentarii