lukoil-banenr

Top 10, cele mai hidoase automobile

De cat ori ati intors capul dupa o femeie frumoasa? De cate ori nu ati intors capul dupa o masina frumoasa? Stiu, e greu sa dati un raspuns exact la intrebarile acestea pentru ca o faceti tot timpul. De fapt, noi toti o facem tot timpul. In acelasi timp stiu ca acelasi lucru se intampla si cu femeile si masinile urate.

bodybuilding

Tocmai din aceste considerente, revista AutoExpert a realizat un top cu cele mai urâte 10 de maşini din lume. Nu toate modelele îşi merită însă locul în vitrina hidoşeniilor. „Mama ce hidoasa e aia”, „Aoleu ce stramba e”, „Ce bot urat are”, sunt doar cateva din remarcile mai mult sau mai putin politicoase pe care le facea echipa „AutoExpert” cand vorbea de masinile care au ajuns in top.
De fapt este destul de greu să ajungi la un consens atunci când vorbeşti despre maşini urâte, astfel încât echipa redactia va apela si la voi dragi cititori pentru a arbitra acest lucru. În top şi-au făcut loc modele cu adevărat hidoase cum ar fi Aston Martin lagonda din 1976, Ssang Yong Rodius sau Pontiac Aztek.
De asemenea, există modele destul de râvnite pe care multi le consideră nu tocmai atrăgătoare, în ciuda faptului că foarte mulţi se afişează mândri în ele. Nu vă spunem care, descoperiţi singuri…

diselok

10. Renault Vel Satis

Renault a asamblat ultimul model Vel Satis la 9 august 2009, model care a avut o carieră nu foarte strălucită. Nu mai era nici o surpriză, succesul comercial fiind aproape inexistent. Am putea spune că e surprinzător faptul că cei de la Renault au renunţat atit de tirziu la acest model, în condiţiile în care producţia zilnică se situa între 5 şi 10 unităţi. Spre comparaţie, Renault Avantime a fost scos din producţie atunci când se produceau doar 15 exemplare pe zi.
Insuccesul Renault Vel Satis (numele se pare că vine de la Velocity şi Satisfaction) a avut mai multe cauze: de la designul controversat şi fiabiltatea foarte slabă până la lipsa de imagine şi prestigiu necesare în clasa în care s-a vândut.

9. Rolls Royce Camargue

Rolls-Royce Camargue este un coupé in 2 usi produs de Rolls-Royce Motors in martie 1975. Disignul caroseriei acestui model a fost comandat la atelierul Pininfarina care a depus mult efort pentru ai reda automobilului un exterior tradiotional englez. Cu toate acestea, masina mai mult parea sa fie un experiment nereusit decit o capodopera de arta. Ultima masina a fost fabricata in 1986 in total fiind produse doar 530 de unitati. Cand a fost lansat Camargue a fost cea mai scumpa masina din lume.
Acest model a fost creat pe platforma Rolls-Royce Corniche si Silver Shadow si avea un motor de 6.75 L V8 la fel ca si modelul Silver Shadow.

8. Renault Fuego

Ducând mai departe moştenirea lui Renault 15 şi Renault 17, Renault Fuego a fost o propunere îndrăzneaţă a vremii, diferențiindu-se de orice alt coupe în acea perioadă. Revoluţionar a fost spatele care a influenţat modele premium care au urmat şi silueta prelungita care genera un coeficient aerodinamic de 0,34, un record pentru Renault în acele vremuri.
Cu acest model Renault a revenit la denumiri în locul combinaţiilor litere cifre şi a avut o servodirecţie inovativă cu un cilindru incorporat. Fuego, în bunul spirit Renault, folosea subansamble de la modele deja lansate, cum ar fi cadrul sedanului R18 sau suspensia lui R20.
În 1983 a fost introdusă versiunea Turbo, care prelua motorul lui R18 Turbo putând atinge 200 km/h şi 100 km/h în mai puţin de 10 secunde. Modelul a fost scos de pe piaţă în 1985.

7 Aston Martin Bulldog

Super car prezentat oficial la 27 martie 1980 cu care cei de la Aston Martin isi doreau sa stabileasca un nou record mondial de viteza. Cu toate ca masina arata destul de extravagant ea nu mai era revolutionara pentru timpurile sale. In mare masura, automobilul era o clona a legendarei Aston Martin Lagonda. Inima acestui monstru era un motor V8 de 5,3 l volum ce livra 600 CP, o cifra foarte impresionanta pentru acea perioada. Masina atingea 100 de km/h in 5,1 s si acc elera pina la 307 km/h. Viteza maxima pe care vroiau sa o atinga constructorii de 380 km/h asa si nu a fost realizata. S-a produs doar un singur exemplar, vindut mai tirziu contra sumei de 130000 lire sterline.

6.AMC Gremlin

1 Aprilie 1970 – American Motor Company (AMC) lansează primul model sub-compact american care trebuia să concureze cu maşinile europene şi japoneze din această clasă. Practic acest model a fost un compromis fiind un Hornet căruia i s-a amputat partea din spate.
Maşina deşi este de dimensiunile unui hathcback obişnuit din zilele noastre, 4,1 metri lungime şi 1,79 metri lăţime avea motoare uriaşe pentru gabaritul său. Cel mai mic motor era de 3.3 litri, 6 în linie, şi producea 128 CP. Vârful de gamă a fost un motor V8 de 5.0 litri care producea 150 CP, valoare rezultată în urma corectării pe care Society of Automotive Engineers a făcut-o în privinţa măsurării puterii la modelele americane (nu comparaţi deci puterea de 128 CP şi cea de 150 CP, prima fiind destul de umflată după reglementarea măsurătorilor). În materie de performanţe acest model era peste rivalii săi, cu propulsorul de 3.8 litri putea atinge 100 km/h în 12,6 secunde, iar cu masivul V8 ajungea la aceeaşi viteză în 8,5 secunde.

5.Fiat Multipla

Cand a fost lansat, in 1998, Fiat Multipla a produs ceva agitatie. In ciuda faptului ca era o masina decenta din multe puncte de vedere, infatisarea stranie a alungat pur si simplu cumparatorii. Pana si cei de la Fiat au fost pregatiti sa marturiseasca ca nu este tocmai o masina atragatoare.

4.Sang Yong Action

Actyon este clar de pe alta planeta, designul fiind atat de diferit incat clar nu prea poti sa faci o comparatie directa cu acestia din urma. Daca suntem obiectivi putem spune ca masina este o optiune atragatoare pentru acea parte a soferilor care vor sa iasa in evidenta insa, daca suntem subiectivi am putea spune ca cel care a desenat-o e foarte talentat. Sa creezi o astfel de uritenie tebuie sa poti…

3. Astonn Martin Lagonda prezentat oficial la 12 octombrie 1976

Prezentat official la 12 octombrie 1976, masina a fost o catastrofa tehnica derivata din decizia companiei britanice de a construi modelul utilizind informatica de ultima ora: electronica prin computer si display-uri de efect. Nici una nici alta nu au functionat. Automobilul costa 150000 USD si parea caricatura alungită a unei maşini cu proporţii normale. Sub capota se afla un motor V8 de 5,3 l ce livra 280 CP elaborat de Tadeusz Marek si agregat la o cutie automata in 3 rapoarte. Masina dezvolta 230 km/h iar 100 km/h atingea in 7,9 s.

2. Pontiac Aztec

O alta capodopera de arta in materie de design este acest Pontiac Aztek, lansat in 2001 pe pietele americane. Designerul sau, Wayne Cherry, a ocupat o serie de pozitii in ierarhia pe linie de design in cadrul GM, printre altele el fiind responsabil de crearea noii linii Astra in anii ’80.
Reprezentativ pentru acest automobil a fost momentul lansarii sale, la Salonul Auto din Detroit, cand audienta a scos un neasteptat murmur de dezaprobare dupa ce masina a fost dezvelita. Ca de obicei, printre motivele lookului respingator (invocate de cei de la GM), s-a numarat etern invocata reducere de costuri.

1 SsangYong Rodius

In fine, pe locul fruntas se regaseste un automobil SsangYong Rodius. Acesta este cel putin la fel de diform precum cele de mai sus, insa are o calitate: a fost creat sub bacheta lui Ken Greenley, fost sef al Catedrei de design auto de la Royal College of Art din Londra.

 

Comentarii