lukoil-banenr

Modelul bavarez hybrid BMW i8, niciodată nu a ținut să reflecte un comportament sport. Din start acesta a avut misiunea să fie un model în vogă care ar dicta unele reguli ale design-ului automobilelor moderne, a stilului și tehnologiilor.

Pilot Autoexpert

Ei bine, celebrul atelier de tuning AC Schnitzer a decis să cam schimbe situația și să îi ofere modelului o notă accentuată de sport care ar veni să potolească pofta și preferințele clienților. Astfel în anul 2017, specialiștii atelierului au depus efort asupra versiunii coupe a modelului i8, ba chiar l-au scos la o tură pe circuitul din Nurburgring pentru a-și arăta performanțele, deși acesta a arătat un timp de doar 8:19.8, puțin mai rapid ca un Camaro SS cu un motor V8.

De această dată inginerii AC Schnitzer s-au apucat și de versiunea i8 Roadster, care din start pare a fi mai extravagantă, iar datorită îmbunătățirilor aduse la interior arată cu mult mai neobișnuit și atractiv pentru clienții companiei din Aachen.

La capitolul tehnic specialiștii companiei de tuning nu prea au avut dorința să se implice. Aceștia doar au mărit puțin puterea sistemului hybrid de propulsie forțându-l de la 362 CP în stoc la 374 de cai putere după unele modificări. La fel cei de la AC Schnitzer au luat decizia de a nu se implica în resoftarea trenului de propulsie, respectiv puțin probabil că accelerarea de la 0-100 km/h care pe hârtie indică 4.6 secunde, arată acum alte cifre, mai bune.

În schimb la modificările modeste aduse părții tehnice, AC Schnitzer și de această dată a folosit formula sa de succes care de fiecare dată îi aduce succes. Așadar primul pas a fost coborârea gardel la sol cu 20 mm din față și 25 mm din spate. Al doilea pas a fost instalarea jantelor AC1 cu un design special, pregătite din aliaj care au un diametru de 21 de inch, și datorită faptului că, cântăresc mai puțin decât cele stoc, scad cu 4.4 kg masa totala a automobilului, o cifră modestă dar care este sesizabilă în materie de manevrabilitate și comportament a suspensiei.

Al treilea și poate cel mai important numitor din această ecuație a succesului folosită de atelierul german de tuning, este adăigarea elementelor aerodinamice, care cât se poate de bine se încadrează în conceptul modern al automobilului și îi oferă o nouă imagine și un nou caracter, cel sport de care și aveau nevoie clienții.

Comentarii