lukoil-banenr

Dacia Logan a devenit între timp cel mai popular automobil din Republica Moldova. Acesta îl putem vedea folosit de polițiști, serviciile de urgență, taximetriști, companii corporative și o mulțime de șoferi de rând. Acesta atrage prin prețul său disponibil de comercializare și costurile mici pentru întreținere.

Pilot Autoexpert

Totodată Logan-ul are și o serie de defecțiuni de care nu vei putea scăpa. Astfel, redacția noastră a pregătit un top din 9 elemente care cedează primele. Dacă ești proprietarul unui Logan sau planifici achiziționarea acestuia, informația care urmează îți va fi cât se poate de utilă!

O să începem cu macaraua electrică a geamurilor. La majoritatea mașinilor, macaraua de geam este metalică, însă nu și la Logan, unde aceasta este confecționată din plastic. Ciudat este că se strică doar la mașinile dotate cu geamuri electrice, în timp ce la variantele echipate cu macara manuală ține mai toată viața. Materialul folosit este unul care se coace la caldură și devine casant în timp.

Senzor arbore cotit

Fiecare motor are senzor de vilbrochen care măsoară mereu poziția acestuia pentru sincronizarea aprinderii. La Logan, această piesă este de calitate slabă și cedează și la modele cu un parcurs de doar 20.000 de kilometri la bord. Acest lucru înseamnă că motorul nu lucrează corect, consumă mult sau, în cel mai rău caz, nu mai porneste deloc.

Motoraș pas cu pas clapetă accelerație. Clapeta de accelerație are un motoraș pas cu pas care cedează în timp, totul din cauza că este o piesa confecționată din material de calitate slabă. Când motorașul dă semne că se strică, mașina trepidază la ralanți, moare când decelerezi și nu se mai accelerează cum trebuie.

Bielete de direcție. Din cauza drumurilor proaste pline cu gropi, toate mașinile care circulă prin țara noastră au probleme cu elementele direcției. Insa la Logan au fost niste piese subdimensionate. De exemplu, bieleta de direcție care se strică și fără să dai în gropi, chiar și la modelele mai noi. Aceasta se numără printre cele mai cumpărate consumabile ale direcției de către posesorii de Logan din prima și a doua generație.

Termostatul motoarelor cu care se echipează Dacia Logan, cedeaza și el destul de des, ața că trebuie sa fii mereu cu ochii pe indicatorul de temperatură. În caz că ai ghinionul sa se blocheze termostatul pe închis, motorul poate fierbe, ceea ce poate duce la defecțiuni costisitoare a propulsorului.

Farurile la Dacia Logan nu se strică! Însă acestea sunt fabricate din plastic de calitate extrem de proastă care se mătuiește după doar 2-3 ani de utilizare. Blocurile optice functionează, însa eficiența fasciculului de lumină scade comsiderabil, iar pe timp de noapte conducerea devine un adevărat chin. Aparent, a fost doar un lot de faruri care suferă de problema asta, Logan-ul de generația a doua deja nu mai suferă de acest defect.

Senzorul de viteză. Puține Logane întâlnești la care mai merge senzorul de viteză ca la carte. Adică acel senzor care se aplică în cutia de viteze, măsoara turatia și transmite ceasului de bord viteza de deplasare. Loganele cu senzorul defect la 90 km/h arată că circuli cu 45 iar la 120 arată că mergi cu 170 km/h. Faza e că acel senzor e poziționat într-o locație proast gândită și se strică des. Din fericire, acest senzor este destul de ieftin și ușor de schimbat.

Tabla folosită la caroseria de la Logan nu este cea mai groasă, dar nici una care să cedeze repede și să fie acoperită de rugină. Exista însa un număr mare de mașini care au probleme cu rugina la aripile din spate și la portiere. Însă nu toate, la fel mai există și un alt lot construit din altă tablă, care cedează ruginii la nivelul capotei din față și l pragurile laterale, dar niciodată nu fac rugină la uși! Cert este că trebuie să fii gata de rugină dacă alegi un Logan de prima generație.

Vopseaua. Există câteva nuanțe de culoare la Logan cu probleme la vopsea. Ca să vezi aceste culori, albastru și vișiniu sunt foarte des întâlnite pe drumurile din Moldova. O să vezi destul de multe modele cu vopseaua mătuită și umflată, fără rugina, doar mătuită, de pe care s-a desprins și lacul original. Este vorba despre un defect de uzină, mai exact vopseaua folosită de calitate joasă, din fericire, este o problemă ușor de identificat chiar și de către un necunoscător care poate vedea dacă vopseaua nu este uniformă și lucioadă.

Comentarii