O bună parte din automobilele moderne nu mai au acea jojă de ulei pentru a verifica nivelul uleiului motor la câteva zile. O face un senzor în locul tău. Însă pentru cele mai vechi, această procedură este absolut obligatorie.

Știi ce se întâmplă dacă rămâi fără ulei în motor nu? Riști o reparație totală a blocului motor cu tot ce decurge de-aici. Iar dacă ai băgat prea mult ulei? La fel este o problemă! Pentru că nivelul depășit îți poate crea alte bătăi de cap dacă ajunge în clindrii motorului, în sistemul de ventilare a gazelor nearse sau în catalizator.

Verificarea nivelului de ulei în motor trebuie făcută corect, nu de dragul de a arunca un ochi ci pentru a avea o imagine clară asupra acestui aspect. Și iată care sunt regulile:

0. Nici măcar nu e unul. Asta e regula care trebuie să o știe toți încă din școală. Alege un loc drept, nu cu gropi și fără denivelări, nu în pantă, ci loc plan, drept. Abia după poți începe cu măsurătorile

1. Nu verifica la rece.
Nimic mai greșit de atât nu poate fi. De fapt dacă măsori nivelul când numai ai oprit motorul tot riști să faci mai rău. Doar după ce a fost încălzit motorul și a ajuns la temperatura optimă de lucru (92 grade), opriți motorul și verificați nivelul de ulei.

2. Oferă-i timpul necesar. 
Chiar dacă ai încălzit motorul, nu trebuie să sari la capotă pentru a vedea cât ulei ai în motor. Oferă-i ceva timp. Așteaptă câteva minute până te asiguri că ajuns în baia de ulei toată cantitatea care trebuie măsurată. Atenție, nu va fi acolo tot uleiul din motor, pentru că o parte a rămas pe piesele și componentele care necesită ungere, astfel că acum vezi cel mai bine nivelul de ulei rămas.

3. Nu la maxim!
Este greșit să alegi volumul maxim. Norma, este considerat mijlocul dintre liniile MIN și MAX, cu deplasare spre MAX, pe joja de ulei. Nu faci mai bine dacă îi dai să ”pape” cu rezervă, dincontră, așa cum ai citit mai sus, riști să îți faci alte probleme.
Iar ca să fii sigur că nu greșești, scoate joja, o ștergi bine cu o cârpă, apoi pui joja la loc aștepți câteva secunde și o scoți din nou pentru a vedea ce nivel indică.

Așadar, numai după ce te-ai asigurat că ai respectat întocmai instrucțiunile de mai sus, poți trânti capota motor și să pornești la drum.
Multă baftă!

Comentarii